Ez kemény cucc. És nem lódít nagyot a marketing, az RC 8C tényleg nem áll távol egy Moto2 szintű versenymotortól. Leszámítva, hogy az erősebb, szervizigényesebb, na meg egy jópofa túlzással élve könnyebb hozzájutni. A KTM-féle versenymotor ugyanis részint arról emlékezetes, hogy az árusítás kezdetétől számítva 4 perc 32 másodperc után már nem lehetett kapni, ugyanis az érdeklődők elkapkodták mind a 100 darabot.
A KTM-nél most egy kicsit utána mennek az igényeknek és 2023-ban visszahozzák a méltán érdekes RC 8C-t. A darabszámot ezúttal sem viszik túlzásba: mindössze 200 darabot készítenek. Igaz, ez még mindig a kétszerese a 2021-es mennyiségnek.
Persze nehogy már csontra ugyanazzal a motorral szúrják ki a vásárlók szemét, amivel 2021-ben, a KTM egy kicsit frissített a konstrukción. A legfontosabb sarokpontok, a Krämer váz, a Red Bull KTM Factory Racing MotoGP RC16 alapján készített szénszálas felépítmény, a kovácsolt Dymag felnik Pirelli slickekkel, a Stylema fékek megmaradtak. A WP futóművön a tapasztalatok alapján finomhangoltak, a 128 lóerős teljesítményt pedig 135-re emelték. Érdekes, hogy a motor tömege azonban még az Akrapovic rendszerrel együtt is 2 kilogrammot hízott, azaz 142 kiló lett. Igaz, ennél még mindig közel 10 kilóval nehezebb még egy 44 lóerős RC390 is.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »