Ennek több oka is lehet. De az egészen jól látszik, hogy teljes európai trend a motorok, vagy legalább a robogók felértékelődése a mindennapi közlekedésben. Nem rég írtunk arról, hogy mintegy 8 százalékkal erősödött az öreg kontinens motorpiaca az idei első negyedévben, ami egyébként nagyban köszönhető a közép- és kelet-európai régiónak, köztük a magyar vásárlóknak. Olaszországban még ennél is bőven kiugróbb a tendencia.
Olaszországban nem csak a motorok és robogók iránti kereslet nőtt meg, hanem az autók iránti is visszaesett. A Moto.it olasz motoros oldal cikke szerint 2017 és 2022 első negyedéveit összehasonlítva 42,5 százalékkal emelkedett a kétkerekűek regisztrációja, míg 41 százalékkal csökkent az autóké. Ugyanakkor a szintén olasz Segugio a biztosítási adatok alapján megerősíti, hogy jelentősen növekedett azok száma, akik saját bevallásuk szerint motorral vagy robogóval járnak dolgozni.
A kétkerekűek iránti kereslet elsősorban a 44 évnél idősebb férfiak körében emelkedett, de a 35 év alattiak körében is növekvő tendenciát mutat. Magabiztos állításokat nehéz ezek alapján tenni, de egyfelől a koronavírus járványnak, a kilövő üzemanyag áraknak, de az egyre sűrűbben lakott városoknak is logikus következménye, hogy többen ülnek motorra vagy robogóra. Megértjük.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »