Igazi ritka kincs cserélt gazdát 2022. május 14-én az Egyesült Királyságban. Egy 1990-es Honda VFR750R (vagy csak így: RC30), majdhogynem nulla kilométerrel az órájában, felfoghatatlan áron. Az óra pedig csak azért majdnem nulla, mert az elmúlt 32 évben csak összegyűlt néhány méter az ide-oda tologatásból, kiállításra szállításból és hasonlókból. Természetesen bőséges lapozgatni és nézegetni valót csatolunk a magángyűjteményből előkerülő történelmi sportmotorról.
Az RC30 már akkor sem a hétköznapi motorosok játékszere volt, amikor még újonnan meg lehetett venni. Akárcsak ma mondjuk egy Panigale Superleggera. Az első tulajdonosa 8499 angol fontot fizetett érte, ami ma úgy egy dupla ekkora értékű, azaz mai árfolyamra inflálódva ~8 milliós tételnek felel meg. Ehhez mérten nem is tűnik rossz befektetésnek: május elején 65.250 font, azaz úgy 30 millió forint értékben cserélt gazdát.
A korábbi tulajdonos Olaszországban vásárolta meg, hogy aztán évtizedekig David Silver nemzetközi alkatrészkereskedő Honda magánmúzeumában foglalja el a helyét más, olyan motorok mellett, mint egy 1947-es A-type vagy egy ováldugattyús NR 750. Az RC30 mellé olyan apró kincsek is jártak, mint az eredeti kézikönyve, a hozzá tartozó szerszámkészlet, egy emelő és persze az összes szükséges papír. A VFR750R RC30-akat egyébként 1987-1990 között gyártották Superbike VB homológ céllal, mindössze néhány ezer darabos szériában.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »