Valószínűleg azóta keringenek mindenféle ötletek a head-up display motoros felhasználhatóságáról, amióta a kilencvenes évek elején a GM először használta néhány autójában felszereltségként. A Shoei úgy tűnik az első olyan bukósisakokat gyártó nagyvállalat, ahol igazán komolyan vették ezt a lehetőséget. Korábban a CES-en, majd idén Tokióban és Oszakában is bemutatták az Opticson névre keresztelt modelljük prototípusát.
A head-up display, azaz a HUD eredetileg háborús technológia, ami a katonai repülőgépek növekvő sebességével vált szükségessé, hogy a pilóta ne a műszerekre pillantgatásokkal veszítsen értékes másodperceket egy esetlegesen éles pillanatban. Később az autóipar is felfedezte magának, hogy alapinformációkat kivetíteni a szélvédőre hasznos és keresett extra. Kiváltképpen nagy sebesség elérésekor növekszik meg a szerepe, amiben ne legyünk képmutatóak: a motoros közösség erősen érintett.
Bár maga a technológia egyre inkább adott, az Opticson egyelőre nem közvetlenül a modern motorkerékpárok vezetékmentes kijelzőihez kapcsolódik majd. Hanem a mindenki zsebében ott lévő mobiltelefonhoz. Ez azt jelenti, hogy a Shoei féle HUD olyan adatokat fog tudni megjeleníteni, amelyek a telefonodon keresztül is elérhetőek. Azaz a valós, GPS alapú pillanatnyi sebességed, navigációs, esetleg időjárás előrejelző funkciókat.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »