Európában és más nyugati piacokon egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a KTM csupaszai. A korábbi 790-es, majd 890-es Duke motorokról pedig mintha még a kissé esetleges üzembiztosság vádjának máza is kezdene olvadozni. A vásárlók jönnek, és ahol pénztárcák nyílnak, ott modellfrissítések is lesznek. A család következő tagja a 990-es, amiről beérkeztek az első valamire való képek.
A blokk ezúttal is az az LC8c, amely 790-es kéthengeresként látta meg a napvilágot. Az Euro5-tel 890-re hizlalt erőforrás az R variánsban 119 lóerőig lett húzva. Ez most az eddigieknél nagyobb furatot kap, amivel már az ezresek ligájához csatlakoznak. Így várhatóan 130-140 lóerőt hoznak majd ki belőle, amivel oda lehet majd tenni mondjuk egy GSX-S 1000 mellé.
Bár a pilóta és az elemek sokat takarnak a motorból, úgy látszik a 990 új, valamivel a jelenleginél kompaktabb vázat és új segédvázat kap, míg a lengővilla, a felnik vagy a vaskos, feje tetejére állított WP villák a jelenlegi változatról szivárognak át. Akárcsak a dizájnelemek, leszámítva az új fényszórót, aminek sziluettje tovább erősíti azt az elméletet, hogy ezzel a motorral a GSX-S vásárlóit csábítanák magukhoz.
Fotók: CycleWorld
Cimkék:
Protektoringgel és testre rögzíthető térdprotektorral használható, Dakar kötődésű off-road ruha a Spyke Namib.
Elolvasom »A Nighsterben mutatkozott be a Harley-Davidson 975-ös Revolution blokkja, amit úgy tűnik, a Pan America is meg fog kapni.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »A Benneli régen várt csupasz párosa megérkezett: a Leoncino 800-at bemutatjuk, a Trail változatot pedig alaposan ki is próbáljuk.
Elolvasom »Tavaly év végén egy rendhagyó élő adással jelentkeztünk. Akkor nem terveztünk új műfajt hozni az Onroad.hu felületére - most mégis folytatjuk.
Elolvasom »A prémium szegmensben éllovas SCHUBERTH legújabb bukója teljesen új fejlesztésként, elődeit mindenben felülmúlva lép a piacra.
Elolvasom »