A Honda a meglevő alkatrészekből minél több modell megalkotásának igazi nagymestere. Remekül tudnak létező modelleket keresztezni, ötvözni – a cél egyértelműen a minél hatékonyabb gyártási program működtetése offenzív piaci részvétellel. Persze alapvetően igazuk van: nekik a minél nagyobb profittömeg számít – ahhoz meg ez az út egyenesen vezet. Jobban belegondolva pedig nagy panaszra nekünk sincs okunk: így több modellből válogathatunk, vagyis mind megtalálhatjuk az ízlésünkhöz és igényeinkhez legjobban passzoló gépet. 2022-re a Honda mérnökei az Africa Twin (lánykori nevén CRF1100L) alapjain létrehozták az NT1100 modellt. A technika gerince gyakorlatilag mit sem változott: váz, blokk, elektronika ugyanazok – vagyis szinte ugyanazok. A futómű, a kerékméretek és maga az optika azonban teljesen más. Így pedig egy egészen eltérő felhasználási területre alkalmas masinát alkottak. A technikai egyezőség miatt egyértelmű, hogy az új NT1100 is elérhető manuális vagy DCT erőátvitellel – mi pedig baromi nagy mázlival egyszerre kaptuk meg a kép motort. Lássuk hát, hogy tetszettek!
Összességében – ahogy majd a lentebbi pontozásból is kideül – elképesztően bejött a Honda újdonsága. Az NT1100 – mondhatjuk – úgy kell a motoros piacra, mint egy falat kenyér. Igazi, nagy klasszikus túramotor. Sokan vettek (vagy vesznek) Africa Twint úgy, hogy sose fogják elhagyni az aszfaltot. Sőt, inkább Nyugat-Európában motoroznak, mint az átlagban gyengébb útminőségű Balkánon (az élén manapság hazánkkal…) – oda meg minek 21-es első kerék 90-es gumival? Meg persze ott van az a széles réteg, akinek nagyon pipiskedve ér le a csizmaorra az Africa nyergéből – nekik is egyfajta felüdülés lesz az NT1100. Egyszóval egy egészen príma túramotor lett, amibe nem is nagyon sikerült belekötni. Vagyis a Honda Lego-stratégiája tud nagyon jól is működni!
Biztosan vannak, akik keveslik az alig több, mint 100 lóerőt egy 1100-as blokkból. Csak ugye Euro5 korszakot írunk, amikor nem olyan egyszerű megfelelni minden elvárásnak. Szerencsére az NT1100 erőforrása inkább nyomatékra hangolt, a mindennapi életben mutatott dinamikája pedig több, mint megfelelő. Az egyetlen bajunk a DCT programozásával volt. Azzal is főleg azért, mert a Honda tavaly csinált egy sokkal jobb változatot a 750-eseibe. Akkor tessék azt alkalmazni a magasabbra pozicionált 1100-asoknál is!
A futómű semmi extrát nem mutat. Előfeszítés állítható, aztán csókolom. Cserébe meglepően jól teszi a dolgát mindenféle élethelyzetben. A rugóutak pedig sok túraenduro esetében sem hosszabbak…
A fékrendszer és a teljes elektronikai csomag rendben van. Mivel a két tesztmotoron eltérő abroncs volt, jól tudtuk tesztelni a menetvezérlő elektronikát is – nagyon szépen teszi a dolgát!
Túramotornál a legfontosabb fejezet a használati érték. Sokkal lényegesebb a végsebességnél… Az NT1100 pedig ezen a téren nagyon, de nagyon erős. Jók a gyári dobozok, gazdag a felszereltség és irgalmatlanul jó lett a szélvédelem. A pozitív összképhez ez a 48 pont nagyon komolyan hozzájárul!
Olcsónak nem nevezhetjük az új Honda túragépet. Viszont árának minden forintjáért szolgáltatást is nyújt – így összességében azt kell mondani, hogy megéri az árát! Na jó, kicsit talán fogyaszthatna kevesebbet…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »