Óriási közös vállalkozásba fogtak a legnagyobb japán motorgyártók és a legnagyobb helyi olajipari vállalat. A Gachaco egészen pontosan a Suzuki, a Honda, a Yamaha, a Kawasaki és az Eneos közös gyermeke. Céljuk pedig nem kisebb, minthogy együtt egy óriási lépést tegyenek a jövő felé.
Hiszen azt már látjuk, hogy az elektromos mobilitás igenis jövő. Akár ideális, akár nem, minden abba az irányba mutat, hogy elektromos járműveket fogunk használni. Elektromos motorokat is, csakhogy a kétkerekűek világában pont az alacsony hatótáv a legnagyobb megoldatlan gond. Erre kínál megoldást az öt gyártó közös vállalata.
Az ő megoldásuk a cserélhető akkumulátor. A Gachaco két céllal jött létre. Az egyik, hogy olyan csereállomásokat üzemeltessenek, ahol a motoros a benzin tankolásához mérhetően egyszerűen tudja merülő aksiját töltöttre cserélni és ehhez megfelelő szabványt biztosítani. Másfelől ennek a hálózatnak a szerviz és infrastrukturális hátterét biztosítani. A vállalat létrehozása annyira előrehaladott lépés, hogy az első állomások telepítése már ősszel – novemberben – megkezdődik Tokióban és még néhány frekventált városban. Az igazán izgalmas része utána következik: terjeszkedés. Ázsiában, majd Európában.
Cimkék:
A háromkerekű járműveiről ismert Can-Am olyan új motorcsaládot tervez, amely az 50 éves örökségükhöz nyúl vissza.
Elolvasom »Egy olyan kémfotó került elő, amely a Royal Enfield Himalayan egy off-road orientáltabb változatát mutatja meg.
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »