A félvezetőhiány a motorgyártást súlyosan érinti. Pontosabban a motorkerékpár ipart is. A világ gyártói kezdenek kifogyni a magnézium készletekből. De miért baj ez? Mert nem tudsz majd űberkönnyű magnézium Marchesini felnit vásárolni majd? Ennél egy kicsit tovább mutat a gond, mert a magnézium az alumíniumipar fontos alapanyaga.
A magnéziumot felhasználják a váz, a felni, a blokköntvények, de még a futóműalkatrészek gyártásában is. Csakhogy a világpiac mintegy 85 százalékát Kína látja el magnéziummal, ők pedig az ország energiaválsága következtében leállítottak 35 öntödét. Az 50-ből.
Az Európai Autógyártók Szövetsége – azaz az European Automobile Manufacturers Association – arra figyelmeztet, hogy a raktárkészletek leapadtak. Azaz baj lehet. Majd valamikor? Ó nem. Hanem november végén, aminek eredményeképpen számos gyártósor leállhat és megannyi munkahely szűnhet meg. Egy biztos hölgyeim és uraim: a motorok ára ettől nem lefelé fog elindulni.
Cimkék:
A cserélhető akkumulátorok technológiája tűnik a legjárhatóbb útnak az elektromos motorok hatékony térhódításának.
Elolvasom »Kamu kémfotók helyett profi képeket tettek közzé a könnyebbé és erősebbé váló Triumph Tiger 1200-ról.
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »