A félvezetőhiány a motorgyártást súlyosan érinti. Pontosabban a motorkerékpár ipart is. A világ gyártói kezdenek kifogyni a magnézium készletekből. De miért baj ez? Mert nem tudsz majd űberkönnyű magnézium Marchesini felnit vásárolni majd? Ennél egy kicsit tovább mutat a gond, mert a magnézium az alumíniumipar fontos alapanyaga.
A magnéziumot felhasználják a váz, a felni, a blokköntvények, de még a futóműalkatrészek gyártásában is. Csakhogy a világpiac mintegy 85 százalékát Kína látja el magnéziummal, ők pedig az ország energiaválsága következtében leállítottak 35 öntödét. Az 50-ből.
Az Európai Autógyártók Szövetsége – azaz az European Automobile Manufacturers Association – arra figyelmeztet, hogy a raktárkészletek leapadtak. Azaz baj lehet. Majd valamikor? Ó nem. Hanem november végén, aminek eredményeképpen számos gyártósor leállhat és megannyi munkahely szűnhet meg. Egy biztos hölgyeim és uraim: a motorok ára ettől nem lefelé fog elindulni.
Cimkék:
A cserélhető akkumulátorok technológiája tűnik a legjárhatóbb útnak az elektromos motorok hatékony térhódításának.
Elolvasom »Kamu kémfotók helyett profi képeket tettek közzé a könnyebbé és erősebbé váló Triumph Tiger 1200-ról.
Elolvasom »A KSR csoport teljesen ugyanarra a műszaki alapra két teljesen más jellegű 125-ös motort dobott piacra. Lássuk, milyenek lettek!
Elolvasom »Elképesztő árubőség és magas szakértelemmel összeválogatott termékek hada jellemzi a cseh tulajdonú MOTOZEM áruházat.
Elolvasom »Az angol motorkerékpár gyártás 140 éves története egy helyen. Beszámolónk a brit Nemzeti Motokerékpár Múzeum érdekességeiről sok fotóval.
Elolvasom »Az alig néhány éve létező márka 2023-ra olyan parádésan sikerült klasszikussal rukkolt ki, hogy az hihetetlen. Ő a Cromwell 1200.
Elolvasom »