Kezdenek kirajzolódni az egyértelmű fejlesztési irányvonalak. Lehet vonakodni, huzakodni, nem egyetérteni, kételkedni és még akár hangosan sirámot is ejteni, de a világ szerint az elektromos meghajtásé a jövő. Ha pedig ez a kijelölt irány, akkor jelenlegi tudásunk szerint a cserélhető akkumulátorok technológiája lesz az élhető és gyakorlatias megoldás. A Continental és a Varta is beszáll a buliba, méghozzá együtt.
Az együtt fejlesztett akkuk darabja 9 kilogramm. Erre azt mondják, hogy elméleti síkon minden egység 50 kilométer megtételére elég kraftot biztosít egy 10 kW-os elektromos motor meghajtásához.
És persze ezek az egységek nem csak cserélhetőek, kivehetőek és otthoni vagy munkahelyi hálózatról tölthetőek, hanem megfelelő kialakítás esetén halmozhatóak is. Azaz eleve úgy számolnak, hogy egy elektromos robogóban lenne hely igény szerint kettő, három vagy akár négy ilyen egység befogadására is. Innen pedig pusztán egy lépés, hogy megérje a gyors cserére alkalmas töltőállomásokat létrehozni.
Cimkék:
Egy kis kalandmotoros romantika soha nem árt a marketingnek. Íme egy ilyen videó a Husqvarna Norden 901 főszereplésével.
Elolvasom »Kezdetnek Olaszországban jön létre a támogatás, aminek köszönhetően várhatóan évente 800 fát ültetnek a Royal Enfield közreműködésével.
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »