Jól megy a szekér, na! Legalábbis ezt mondja a KTM-et, a Husqvarnát és a GasGas-t is tulajdonló Pierer Mobility Group és egyébként a Harley-Davidson, valamint a Ducati is. 2021 első félévében brutálisat ment az osztrák vállalat, ha az előző év hasonló időszakához képest nézzük. 95%-kal haladja meg az értékesítés 2020 első hat hónapját, azt az időszakot, amikor már érezni lehetett, hogy jó nagyot reccsent a piac. Végül az idei évben 176.045 motorkerékpárt adtak el világszerte. Javarészt Európában, ahol a legerősebb a brand, de Indiában és Ausztráliában is 52, valamint 25 százalékkal erősödött a vásárlási kedv.
Szépen érzékelhetőek a számok, amikor ide tesszük, hogy a Ducati is növekedésről számolt be. Ők 34.485 motorkerékpár eladásával büszkélkedhetnek, hozzátéve, hogy akadt olyan hónapjuk, amikor 8.598 motort adtak át. Ez összességében nagyjából annyi, amennyit a Pierer Mobility Group az Egyesült Államokban értékesített. Ezeknek az eladásoknak jelentős részét teszik ki a megjelenésekor sokat ekézett Monsterek, de sokan rákattantak a V4 Multistradára is.
Ugyanekkor a Harley-Davidson összességében 24 százalékos növekedésről számolt be 2021 első hat hónapjában, hozzátéve, hogy ezt a számot az amerikai valamint ázsiai piac húzza fel, míg Európában, Afrikában és a Közel-Keleten valamelyest megingott a vásárlási kedv. Erősen látszódik, hogy a Pan America mennyire jót tett a Harley-nak. A növekedés 35 százalékáért önmagában a HD túraendurója a felelős.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »