Amikor 2018-ban újraélesztették a Jawa motorokat, akkor azért egészen belül egy picit még élhetett bennünk a remény, hogy idővel a mi útjainkon is újra felbukkannak stílusos, de olcsó kétkerekűek képében. Talán majd az újabb modellek! Merthogy jön, legalább egy, ami igazán nem is lesz annyira új és annyira nem is saját fejlesztés. Inkább egy Bristol Veloce 500 átcímkézve.
A manilai székhelyű Bristol 500 köbcenti körüli, kéthengeres blokkok köré épített retró és adventure stílusú motorokban utazik. A Veloce 500 a modernebb hangulatú nakedjeik közül való. Egy interneten elszabadult fotó szerint azt fogják nagyobb vásárlóréteghez eljuttatni Jawa RVR500 név alatt, elsősorban Ázsiába.
Az adatok alapján egy átlagos, A2-es kategóriába beleférő motorról van szó. 48 lóerő 8.500-as fordulaton, 43 Nm 6.500-nál. Össztömege 173 kilogramm, előre fordított KYB villák, hátra szintén KYB monoshock került. A motor legnagyobb sebességének 185 kilométer/órát adnak meg, míg normál használat mellett stílusában egészen hihetetlennek tűnő, 450 kilométeres hatótávot.
Cimkék:
A középosztály kedvező árú csupasz gépei között divat lett a sportosan burkolt változatok piacra dobása. Állítólag a Suzuki is jön az SV650-nel.
Elolvasom »COVID-19 ide vagy oda, a prémium, elektromos szektor úttörőjének képében tetszelgő Energica nagyot szakított az előző évben.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »A Benneli régen várt csupasz párosa megérkezett: a Leoncino 800-at bemutatjuk, a Trail változatot pedig alaposan ki is próbáljuk.
Elolvasom »Tavaly év végén egy rendhagyó élő adással jelentkeztünk. Akkor nem terveztünk új műfajt hozni az Onroad.hu felületére - most mégis folytatjuk.
Elolvasom »