A Suzuki immáron öt éve érdemi változtatások nélkül árulja nagyon szerethető csupasz gépét. Az SV650 elsősorban kellemes, vezetőbarát motorkarakterisztikája, no meg a mai piacon nagyon kedvező ára miatt népszerű. (Sőt, ez nem is csak az utolsó sorozatára igaz, hanem 1999 óta az összesre.) Az utóbbi időkben azonban a hasonló lökettérfogatú versenytársakból elkezdtek érkezni a burkolt, sportosabb optikájú változatok. Ott van a már megvásárolható Yamaha R7, vagy éppen a teljesen friss modellként érkezett Aprilia RS660.
Az új modellváltozat megjelenését indokolná az is, hogy a Suzuki már csak Amerikában forgalmazza a GSX-R 600-ast – Európában emissziós okokból megszüntette a sportmotort. Amelynek a helyét persze a egy akármilyen nyálcsorgatóan gyönyörűre idomozott és fényezett SV650 ‘RR’ sem tudja pótolni. Hiszen az SV mindig is az olcsó közúti motorozásról szólt – egy vérbeli pályagépet sehogy nem képes pótolni.
De lehet, hogy jobban is jár így a piac. Hiszen őszintén végiggondolva: egy “igazi” sportmotort a mérnökök alapvetően versenypályára terveztek. Annak sem az üléspozíciója, sem a futóműve nem közútra van optimalizálva. Persze lehet magunkkal erőszakoskodni – de az akkor is csak kompromisszumok sora lesz. Ellenben egy nagyon hasonló optikájú, de sokkal kényelmesebb SV650 ‘RR’ (emlegetik az SV650 ‘R’ és SV650 ‘S’ neveket is a pletykákban) utcai használatra ezerszer alkalmasabb lehet. A cuki előtt meg ugyanolyan vagány…
Hogy valójában milyen lesz és hogy fog kinézni, azt persze még nem hogy nem tudjuk, hanem találgatni is csak félvakon találgatjuk. Reméljük, olyan lesz majd, mint a fenti képen az Oberdan Bezzi által megálmodott fantáziarajz – az azért eléggé menő lenne! Esetleg egy kicsit jobb futóművet kaphat – azon biztosan nem fogunk megsértődni. 🙂
Ezt olvastad már?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »