A KTM hivatalos közösségi média csatornáján tegnap jelent meg egy kisfilm, amely valamilyen nagyon különleges újdonságot kezdett el promózni. Mindösszesen annyi derül ki belőle, hogy egy kizárólag versenypályára szánt motorral jönnek, amelyből összesen száz darabot készítenek majd – vagyis erősen limitált cucc lesz. Megjelenik a filmecskében a Moto2 felirat is – de ugye az kevéssé valószínű, hogy hivatalos versenymotorról lenne szó. A Moto2 kategória erőforrásait ugyanis néhány éve már a Triumph szállítja. Akkor mit fejleszthet ekkora titokban a KTM?
Hozzáértők szerint a 2020-ban bemutatkozott Krämer GP2 890 R térhálós váza villan meg a kisfilmben. Ebből arra következtet a nemzetközi sajtó ilyenkor rettenetesen meginduló oknyomozó csapata, hogy a koprodukcióban született különleges pályamotor alapjain maga az anyacég is piacra dob egy erősen limitált sorozatot. Ugyan csak száz darabocskáról van szó, amelyre a vevőket az egész világról a KTM maga választja ki – vagyis tényleg csak a nagyon szerencsés – vagy nagyon befolyásos – szerencsések juthatnak majd hozzá. Azonban a Krämer GP2 890 R paramétereit figyelembe véve ők valamilyen nagyon különleges dologra készülhetnek. Nézzük csak…
A soros kéthengeres KTM erőforrás a tavaly óta létező pályamotorban 130 lóerőt teljesít, amelyet menetvezérlő elektronika is felügyel. Az üzemanyagtartály a segédvázban kapott helyet, a futómű értelemszerűen WP, a fékrendszer Brembo, míg a kerekeket a Dymag szállítja. Mindehhez jön a nagyon könnyű építésmód: a Krämer GP2 890 R üzemanyag nélkül szumma 140 kilót nyom a mérlegen.
Amennyiben ehhez hozzáképzelünk egy, a KTM gyári versenymotorjaira nagyon hasonlító “ruhát” és fényezést, akkor elég ütős csomag lesz belőle… Mivel pedig a koprodukciós pályamotor ára az Egyesült Államokban 30 ezer dollár (ez most bő 9 millió forint), arányaiban talán hasonló nagyságrendre lő az osztrák pénzügy is. Mindenesetre július 20-án 16 órakor kiderül az igazság.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »