Jelen tesztünk előzményeinek sora már-már olyan hosszú, mint a BMW Motorrad történelmében az RT betűkombináció múltja. 🙂 Legutóbb kevesebb, mint két éve járt nálunk alapos menetpróbán a nevében mostani tesztmotorunkkal megegyező R 1250 RT. A Reise Tourer (utazó túramotor) rövidítése azonban már 1978 óta szerepel a bajorok palettáján. Legutóbb 2018 végén mutatták be a modell (akkor) legeslegújabb változatát. Az alig néhány ponton megkritizálható, változó szelepvezérlésű boxerrel szerelt túragép nem maradt túl hosszú ideig változatlan. Az idei évre egy külsőleg is jól észrevehető, de technikailag is bőven izgalmas frissítést eszközöltek a modellen. Lássuk hát, milyen pontokon újult meg, és mi mindent tud a 2021-es BMW R 1250 RT.
Összességében egy egészen lenyűgöző modellé érett a bajor legenda. Amikor egy ilyen gépről leszáll az ember, tisztán érti, miért rajonganak a típusért ennyien. Mondjuk úgy a világ motoros rendőreinek igen jelentős hányada… 🙂 Tényleg azt kell mondani, hogy nagyon fanyalgósan lehet bármibe is belekötni. Talán két dologba tudok, ha nagyon muszáj. Egyrészt a BMW csinált már sok évvel ezelőtt egy olyan világítási rendszert a K 1600 GT/GTL párosba (a Bagger kivitel tesztjében be is mutattuk), amely szó szerint sokkal jobb bárminél, amit ma gyártanak… Másrészt szögezzük le: Az R 1250 RT által kínált technikai csodák sora bizony nem egy olcsó mutatvány. Amennyiben pontosan eljátszanál az extrákkal, és megnéznéd, mennyiből vihetnéd haza álmaid motorját, akkor ezt ide kattntva meg is teheted. Egy biztos: aki megteheti, hogy megvegye a legújabb változatot, az a világ talán legjobb túramotorján utazhat onnantól!
A ShiftCam boxerbe és a hozzá kapcsolt gyorsváltós erőátvitelbe nagyon nehéz belekötni. Erős, rugalmas, gyors. Tud takarékos is lenni, de nagyon-nagyon élvezetes is. Arra nem nagyon lehet panaszkodni, hogy nem felel meg az RT felhasználási módjához, mert mindent tud, amit ettől a túramotortól elvárunk.
A futómű széria állapotban is bőségesen kielégíti a közúti igényeket. Az igazi csoda azonban a Dynamic ESA névre keresztelt automatikusan vezérelt működés. Ekkor ugyanis folyamatosan az útviszonyokhoz és a vezetési stílusunkhoz állítja a karakterisztikáját. Ezzel pedig annyira önfeledt motorozási élményt ad, hogy az elképesztő.
A fékrendszer igazi különlegessége, hogy az opcionális ACC (aktív sebességtartó automatika) és a széria ráfutásgátló (DCC) is képes fékezni a motort. Két keréken megélni azt, hogy a gép helyetted lassít pedig roppant szürreális élmény! 😀 Ugyanakkor úgy komfortban, mind biztonságban több mint jó!
Hacsak nem belvárosi futárkodásra akarod használni, vagy éppen terepen motorozni vele, a BMW R 1250 RT minden egyébre tökéletesen használható. Kényelmes egy és két embernek, jól pakolható, terhelhető, parádés a szélvédelme… Mibe kössünk bele? A világítással kapcsolatban megy, de azt már megtettem korábban. 🙂
Na, itt a belekötési lehetőség! Sem megvenni, sem fenntartani nem lesz filléres játék. De valljuk meg őszintén: ami ennyire jó, azt mindig meg kell fizetni. Teljesen mindegy, hogy egy motorról, vagy éppen bármi másról beszélünk, ez így volt, így van és így is lesz. Sajnos ki kell jelentenünk: ez a motor bizony megéri az árát!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »