Izgalmas kis projektről kezdett el körbekeringeni egy fotó. Sportmotort épít a KTM a 890 köbcentis erőforrása köré? Egy kicsit igen is, meg nem is. Maga a cikk alján található kép a német ajkú Speedweek sportmagazintól indult világsajtó hódító körútjára, és ez már önmagában elég beszédes.
Megerősített információ, hogy a lenti képen látható két motor nem házibuhera és nem is valamely lelkes, de nem official műhely keze munkájának eredménye, hanem 100%-ban a KTM-nél készült idomos gépek. Eddig jó.
Adná magát a helyzet, hogy a KTM-nek jól jönne, ha sportmotort is kínálnának, de elnézve az elmúlt évek piaci statisztikáit, nem biztos, hogy a koronavírus utáni – ki tudja milyenné alakuló – gazdasági bizonytalanságában bevállalnak egy presztizsprojektet. Noha nem is zárható ki. Mindenképpen bátorságra vallana. A MotoGP-ben betöltött szerepük és egy esetleges Supersport indulási lehetőség viszont nagyon is indokolná a jelenlétét. Korábban érkeztek arról is hírek, hogy a KTM kínálna nagyon durva track only versenygépet, pneumatikus szelepvezérléssel. De ezt már rég megcáfolta maga Stefan Pierer, aki azzal indokolta az ötlet lelövését, hogy egy valóban MotoGP közeli szintű gép olyan drága lenne, hogy azt kevesen lennének képesek, és még kevesebben akarnák kifizetni. Szóval ez megint nem az. De akkor mégis mi a fene?
Legyünk őszinték, senki nem tudja. Mindenki pusztán találgat, hogy miért bukkant fel ez a kép. Így aztán csak bízunk benne, hogy a 890 Duke alapjaira egy mindenki számára elérhető közepes sportmotort készítenek, mi pedig ennek a tervnek egy nagyon korai munkafázisát látjuk éppen.
Cimkék:
Miután a Suzuki 20 év után MotoGP győzelmet vitt haza, akkora bulit csaptak, hogy az öröm átragadt az autós részlegre is.
Elolvasom »A KSR család legújabb ága a Motron. Európai motorokkal kívánják leigázni a világot és mindenre lőnek, aminek két kereke van.
Elolvasom »A cél egy olyan bázis létrehozása, amely minden motoros számára hasznos lenne. Egyúttal azonban demonstrálná összetartásunkat és erőnket is.
Elolvasom »Kevés annyira eklektikus és csodált mororkerékpár márka létezik, mint a Bimota. Legutolsó klasszikus motorjukat nézhettük meg testközelből.
Elolvasom »Hazánktól elérhető távolságban nincs versenytársa Tirolnak és a Dolomitoknak. Kizárólag itt szervezi különleges motoros túráit a Biker's POIson.
Elolvasom »A mondás szerint olcsó húsnak híg a leve. A Keeway TX 125 Enduro a piacon kapható talán legolcsóbb hasonló motor. Na de vajon mennyire "gagyi"?
Elolvasom »