A Honda minden értéket megtartott, amiért a Gold Wing motorokat igazán szeretjük. Óriás, luxustúrázó jacht-motorkerékpár ötvözet. Szinte már csak rontani lehetne rajta, szóval az Euro5 kompatibilis blokkon felül nem izgulták túl a fejlesztést a fiúk a japán gyárban.
Na igen, a blokk. Természetesen kipróbálni még nem volt alkalmunk, de az adatok és a korábbi tapasztalatok alapján levonható a következtetés. 5.500-as fordulatszámon 93 kW teljesítményt ad le (125 lóerő). De ami itt úgyis a lényeg, az a 170 Nm forgatónyomaték. Ide írhatom, hogy 4.500-nál van a nyomatékcsúcs, de a Gold Wing hathengerese esetében ez hagyományosan lényegében mindegy, mert mindenhol megy mint egy traktor. Egy elég lendületes traktor.
Talán az nevezhető előrelépésnek, hogy a Tour (tehát a felső dobozos, foteles) kivitel csomaghordó kapacitása 110-ről 121 literre nőtt. Bár emiatt korábban pont nem hallottam még senkit panaszkodni, de mindig jó egy kis plusz rakhely. Az ülés eddig is olyan volt, hogy az utasod simán kiolvasta mögötted a Zabhegyezőt a Transzfogarasig, de Hondáék azért fejlesztettek ezen a téren is egy kicsit. Azt mondják kényelmesebb. Továbbá javítottak a hangszórókon, hogy a korábbinál nagyobb sebesség mellett is élvezhesd a zenét, azaz autópályatempónál is üvölthet a Thunderstruck.
Cimkék:
Viccen kívül: régen volt ennyire változatos és izgalmas a Dakar Rally, mint ez a 43. kiadás. A sivatagi harcosok csodát produkálnak nekünk!
Elolvasom »A Dakar Rally versenyzőinek nem elég gyorsan menni, de tájékozódni is tudni kell. Az ötödik napon ez kapta a legnagyobb szerepet.
Elolvasom »Hazánktól elérhető távolságban nincs versenytársa Tirolnak és a Dolomitoknak. Kizárólag itt szervezi különleges motoros túráit a Biker's POIson.
Elolvasom »A mondás szerint olcsó húsnak híg a leve. A Keeway TX 125 Enduro a piacon kapható talán legolcsóbb hasonló motor. Na de vajon mennyire "gagyi"?
Elolvasom »Ádám egy fiatal motoros, aki beleszeretett a hazai hőskor abszolút motorjába, a 250-es MZ ETZ-be. De az álmok hamar szertefoszlottak.
Elolvasom »Igazából csak egy ráncfelvarrást eszközölt a Benelli jól sikerült A2-es túraenduro modelljén. A TRK 502 X mégis érezhetően jobb motor lett.
Elolvasom »