Hát persze, hogy a Kawasaki háza tájáról érkeznek az első igazán komolyan vehető hírek, hogy a hibrid hajtást behoznák a motorkerékpárok világába. Ráadásul ígéretes, izgalmas formában. Amolyan Kawa módira. Nem ám valami megúszós, urbánus helyváltoztatást olcsósító eszközről beszélünk, hanem egy hobbimotorról – figyelem, ez nem pejoratív! – ami arra keresi a választ, hogy mit adhat hozzá a motorozás élményéhez a technológia.
Persze máris talán túl messzire jutottunk fejben. Hiszen még csak egy teaser videó látott napvilágot. De ne felejtsük el, hogy arról a Kawasakiról beszélünk, akik képesek voltak 200 lóerős, feltöltős naked motort adni a népnek. Mert csak. Mert megtehetik.
A megjelent teaser videónak két igazán érdekes pillanata van. Az első úgy 00:37-nél következik be. Nagyon egyszerűen és érthetően mutatja meg a Kawasaki, hogy hol milyen mértékben használná ki a technológia nyújtotta lehetőségeket. Persze nem találták fel a spanyolviaszt. Hosszú úton a benzines motorból jönne a kraft, városban az elektromos üzemé lenne a főszerep. De az igazán érdekes, hogy mi történik a hegyek között, ahol már váltott üzemben működne, egymást kiegészítve. Tehát ezeken a területeken, a motorozás legfontosabb édenkertjeiben derülne ki, hogy adhat-e valamit hozzá az élményhez a fejlesztés, avagy zsákutca lesz végül. Nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogyan fogják ezt lágyan, biztonságosan megvalósítani.
Na és 01:14-nél jön az igazi érdekesség. Egy rejtélyes motor egy dyno padon. Hallottad már valaha a saját füleddel, hogyan vált üzemmódot egy hibrid? Na, itt a lehetőség! Érdekesen, határozottan indul el elektromos üzemben, majd magasabb fordulaton ráindul a belsőégésű motor. Még a láncon is látszódik, hogy mikor következik be egy terhelésváltás, amikor megindul a – valószínűleg – soros kéthengeres hagyományos erőforrás.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »