Az újonnan forgalomba helyezett motorkerékpárok száma jelentősen csökkent a koronavírus járvány hatására Európában. Ez egészen pontosan azt jelenti, hogy az öreg kontinens öt legnagyobb motorpiacán január és június között 413.200 regisztráció történt. Ez összességében 17% csökkenést jelent 2019-hez képest Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban átlagosítva.
A csökkenés egészen látványosan oszlik el. Ameddig az első négy hónapban 32%-ot esett az európai motorpiac, addig a május és a június már egészen jól teljesített. De ez is csupán az eredmény szépítésére volt elég. Valamelyest optimizmusra ad okot, hogy az augusztustól egészen szép számokat várnak az elemezők. Tehát az év végi összesítésben tovább javulhatnak a számok.
Nagyobb lehet a baj a világ más pontjain. Ha csak a Suzuki által eladott motorokat nézzük, akkor a COVID-19 alatt súlyosat reccsenő India lakossága felemelt kézzel lépett hátra a motorvásárlástól. Az április-június közötti időszakban ott 31.421 eladott motorkerékpár jut 279 márkakereskedésre. Ez 2019 ugyanezen időszakában 69.326 egység volt, tehát 49.6% a visszaesés.
Cimkék:
Megjelent néhány kép a Qianjiang QJ350-ről, amin Harley-Davidson és Benelli logók is helyet kaptak. A maga módján ez igazából vicces!
Elolvasom »Ugyan egy egyedi motorról van szó, de nagyon ne lepődjünk meg, ha a Roland Sands által épített BMW R 18 Dragster egyszer megjelenik az utcán is.
Elolvasom »A KSR csoport teljesen ugyanarra a műszaki alapra két teljesen más jellegű 125-ös motort dobott piacra. Lássuk, milyenek lettek!
Elolvasom »Elképesztő árubőség és magas szakértelemmel összeválogatott termékek hada jellemzi a cseh tulajdonú MOTOZEM áruházat.
Elolvasom »Az angol motorkerékpár gyártás 140 éves története egy helyen. Beszámolónk a brit Nemzeti Motokerékpár Múzeum érdekességeiről sok fotóval.
Elolvasom »Az alig néhány éve létező márka 2023-ra olyan parádésan sikerült klasszikussal rukkolt ki, hogy az hihetetlen. Ő a Cromwell 1200.
Elolvasom »