Az egyedi tervezésű motorkerékpárjairól híres motorépítő, Roland Sands lecsupaszította a BMW R 18-at, hogy megalkosson egy, az ikonikus, erőtől duzzadó boxermotorral ellátott gyorsulási motort. Az eredmény az R 18 Dragster lett. A tervező és csapata valóban szabadjára engedték fantáziájukat, amikor létrehozták a két hengeres Big Boxerre épülő, kivételes remekművet.
Roland Sands a munkához a saját életéből merített ihletet. “A látványosan központi szerepet játszó motorblokkról egyből a muscle carok jutottak az eszembe. A családom mindig is szerette a sebességet: apám drag versenyző volt. Logikusnak tűnt az alapokig lecsupaszítani a gépet, majd úgy átalakítani azt, hogy egyenes pályán gyors legyen.” – magyarázza a dizájner.
Roland Sands először mindig papírra veti ötleteit, ugyanis így könnyebb számára a formavilág kialakítása. No meg jobban el is tudja képzelni, hogy milyen is lesz a motorkerékpár kiállása és geometriája. “Az igazi varázslat a végén következik, amikor a vázlatot életre keltjük!” – meséli Roland.
Az R 18 bármely más motornál szélesebbre tárja a kaput a személyre szabhatóság előtt például könnyen leszerelhető hátsó vázával, valamint egyszerűen cserélhető fényezett elemeivel. Az ügyfél így nagyfokú szabadságot élvezhet akkor, amikor a saját igényeihez igazítja az R 18 hátsó szekcióját. Az egyéni ízlés akadálytalanul érvényesülhet a szín megválasztásakor is. “Az elektronika okozta számunkra a legtöbb fejtörést, amikor dinitrogén-oxid befecskendezéssel egészítettük ki a motort, eltávolítottuk a gyári kipufogót és drasztikusan megnöveltük a beszívott levegő mennyiségét. Ez egyfajta kísérlet is volt, amelyet végül siker koronázott. A végtermék lenyűgöző; az a professzionális mérnöki tudás tükröződik rajta, amely mindig is jellemezte a BMW Motorrad keze alól kikerült motorkerékpárokat. Jómagam már az első pillanattól alig vártam, hogy végre hozzákezdjünk az átalakításhoz.” – mondta Sands.
Roland Sands csapata megtartotta az R 18 gyári kormánygeometriáját, viszont a hátsó részt eltávolítva drag racerré alakították át a motorkerékpárt. Úgy döntöttek, hogy az R 18 eredeti “karosszériáját” használják és csak a sárvédőkön változtatnak, hogy azok illeszkedjenek a módosított vázhoz. Az egész átszabási folyamat nagyjából három és fél hónapig tartott. Ezt követően a motor eltöltött egy napot a drag pályán.
Az R 18 Dragster időeredményét sajnos nem tudjuk – pedig engem érdekelt volna, mit virított a nitrósított mega-boxer. Annyi biztos, hogy a hangja miatt már megérte az egész beavatkozást – de azon sem csodálkoznék, ha rövidesen az alapjain megjelenne egy utcán is használható altípus, amit a BMW Motorrad szalonokból bárki hazavihetne, akinek az ilyenektől nedves lesz az alsóneműje.
Cimkék:
A koronavírus a motorpiac szemszögéből nézve talán a lehető legrosszabbkor ütötte fel a fejét Európában. A visszaesés elkerülhetetlen volt.
Elolvasom »Három sivataghosszú esztendő után a Honda újra valódi, hamisítatlan hatkilós sportmotort hoz Európába. Azaz jön a CBR600RR!
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »A Benneli régen várt csupasz párosa megérkezett: a Leoncino 800-at bemutatjuk, a Trail változatot pedig alaposan ki is próbáljuk.
Elolvasom »Tavaly év végén egy rendhagyó élő adással jelentkeztünk. Akkor nem terveztünk új műfajt hozni az Onroad.hu felületére - most mégis folytatjuk.
Elolvasom »