Júliusban elérhetővé tették a nagy vállalatok a pénzügyi jelentéseiket. A koronavírus járvány miatt mindenki számított rá, hogy nem lesznek olyan fényesek az adatok. A negatív várakozásoknak pedig az eredmények megfelelnek. A KTM-et, a Husqvarnát és a GasGas-t birtokló Pierer Mobility háza táján sem fényesek az adatok. Pedig mindent megtettek érte, hogy szebben mutassanak…
A Pierer Mobility jelentése szerint eddig az idei évben 124.682 motorkerékpárt értékesítettek. Ebből 70.171 a KTM, a Husqvarna és a GasGas alá tartozik. Mintegy 34.351 egység teszi ki az e-bike szegmenst (Husqvarna és R Raymon) és 20.160 Bajaj kelt el. Ezt az osztrák vállalat igyekezett úgy kommunikálni, hogy ez 1.3%-os növekedést jelent. Amit őszintén megvallva sokan nem értünk, hiszen ők maguk is tisztán leírták, hogy 2019-ben ez az összesített szám 135.711 értékesített egység volt.
De talán nem is ez a lényeg, hiszen ebben az esetben még a vak is látja, hogy nemhogy növekedésről, hanem 8% csökkenésről beszélünk. De ez még nem is olyan vészes. Ezt a veszteséget még a legoptimistábbak is látták lelki szemeik előtt, amikor az év elején elkezdett komolyra fordulni a koronavírus járvány. Csakhogy – és itt jön a téglavastag smink. Az előző évi 135 ezres eladott példányszámba nem számították bele az e-bike szegmenst. Tehát ha a korrektség jegyében a 2020 első félévi adataiból is kivonjuk őket, akkor 90.331 eladott egység marad. Ez pedig már nemhogy nyolc, hanem 33% visszaesést jelent. És az sok. A Pierer Mobility javára legyen mondva: ennek ellenére felvettek 170 új dolgozót, hogy a termelést növelni tudják. Ezzel azt üzenik, hogy hisznek a jövőben és optimistán állnak hozzá.
Cimkék:
Esteban Tuero motorbalesetében nyilvánvalóan nem a lassú reflexek játszottak szerepet. Videó is akad a szerencsétlen pillanatról.
Elolvasom »A Challengernél kompaktabb, de még mindig a nehéztúrázó bagger családhoz tartozó, vízhűtéses modellt alkot az Indian.
Elolvasom »A Moto Morini egy meglepően ütős párossal rukkolt elő. A Seiemmezzo (jelentése hat és fél) SCR változatát próbálhattuk ki.
Elolvasom »Megjelenése óta joggal száll harcba az "utak királya" címért a BMW hathengeres gőzöse. Vajon milyen egy bő 10 éves K 1600 GT?
Elolvasom »A BMW egy egészen formabontó elektromos robogót dobott piacra. A CE 04 sokkoló külseje vagy tetszik, vagy nem. Lássuk, mit tud!
Elolvasom »Annyira az utolsó szakaszra maradt a döntés, hogy az összetett állás is megfordult. A Dakar Rally 2023-as győztese pedig ...
Elolvasom »