Néhány napja, 2020 február 4-én látott napvilágot a hír, miszerint az Egyesült Királyságban 2035-től megszüntetik a benzin- és dízelüzemű járművek értékesítését. Ez ahhoz képest nagy változás, hogy korábban 2040-ben határozták meg ezt a választóvonalat. Ehhez képest Boris Johnson az ENSZ Glasgowba összehívott 26. nemzetközi klímakonferenciájának londoni előkészítő rendezvényén – a természetfilmjeiről és környezetvédelmi ismeretterjesztő tevékenységéről híres Sir David Attenborough és Olaszország miniszterelnöke, Giuseppe Conte társaságában – bejelentette, hogy a csak belsőégésű motorokkal felszerelt autók és furgonok nagy-britanniai árusítási tilalmát a kormány 2035-re előrehozta. Bizony, autók és furgonok. Na és a motorkerékpárok?
A kormányzati álláspont szerint az elektromos meghajtású motorkerékpárok piaca jelenleg lépéshátrányban van a négykerekűekkel szemben, így a 2035-ös határ a motorosokat nem érinti.
Ugyanakkor britek folytatják a zéró emissziós motorkerékpárokat érintő fejlesztések támogatását. Valamint azt a saját támogatási rendszerüket is, amellyel a helyi vásárlók 20% kedvezményt tudnak igénybe venni e-bike vagy e-scooter vásárlása esetén. Ez pedig előrevetíti a jövőt. Azaz a belsőégésű motorral szerelt motorkerékpárok haladékot kapnak, nem életfogytig tartó mentességet.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »