Sejtettük, hogy a BMW sem akar kimaradni az elektromos buliból, de konkrét bizonyítékot egy kósza DC Roadster tanulmánymotoron kívül nem tudtunk felmutatni. Pedig a bajorok is dolgoztak az elmúlt két évben a saját villanyprojektjükön, csak nem verték annyira nagy dobra. Csak csendben, csak halkan. Azonban most megmutatták, hogy mire jutottak: ez az E-Power Roadster.

Maga a motor egy picit öszvér. Az eleje S1000R, a hátsó szekció R1200RS, a váz teljesen egyedi, az elektromos meghajtás egy kínában forgalmazott 7-es limuzinból érkezett, az akkupakk pedig a 2-es plug-in hibridből. Az E-Power Roadster tömege nem lett kevés: 290 kg. Nagyon nem kevés, de a BMW-nél azt mondják, hogy ebből gond nélkül lefaragnak 30 kilót. Bár ez egyelőre csak cél.
Az akkumulátor névleges kapacitása 13 kWh. A gyártó szerint ez azt jelenti, hogy 200 Nm-es forgatónyomaték áll majd a felhasználó rendelkezésére, átlagos használat mellett pedig 180-250 km megtételére lesz elég. Persze csak ha nem próbálgatja sokat a boldog motoros 2.9 másodperces 0-100-at.



Az elektromos motorok rákfenéje azonban még mindig a töltés. A BMW éppen dolgozik a saját gyorstöltőjén, de ehhez az akku hűtésén még dolgozniuk kell. Az előttük lebegő cél az, hogy percenként több mint 5 kilométerre elég kraftot tudjanak tölteni. Azaz fél óra töltéssel 150-180 kilométerre elegendő hatótávot biztosítsanak a motoros számára.

Cimkék:
Ki akarjuk üríteni az üzletet, így január végéig mindent leakciózunk a Rider13 üzletében. De még az ajándékutalványt is akciós áron veheted meg!
Elolvasom »Az olasz Gianni Falco immáron két évtizede készít motoros lábbeliket. Palettájuk lefedi az igényeink 100 százalékát, és már itthon is kaphatóak!
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »