Sejtettük, hogy a BMW sem akar kimaradni az elektromos buliból, de konkrét bizonyítékot egy kósza DC Roadster tanulmánymotoron kívül nem tudtunk felmutatni. Pedig a bajorok is dolgoztak az elmúlt két évben a saját villanyprojektjükön, csak nem verték annyira nagy dobra. Csak csendben, csak halkan. Azonban most megmutatták, hogy mire jutottak: ez az E-Power Roadster.
Maga a motor egy picit öszvér. Az eleje S1000R, a hátsó szekció R1200RS, a váz teljesen egyedi, az elektromos meghajtás egy kínában forgalmazott 7-es limuzinból érkezett, az akkupakk pedig a 2-es plug-in hibridből. Az E-Power Roadster tömege nem lett kevés: 290 kg. Nagyon nem kevés, de a BMW-nél azt mondják, hogy ebből gond nélkül lefaragnak 30 kilót. Bár ez egyelőre csak cél.
Az akkumulátor névleges kapacitása 13 kWh. A gyártó szerint ez azt jelenti, hogy 200 Nm-es forgatónyomaték áll majd a felhasználó rendelkezésére, átlagos használat mellett pedig 180-250 km megtételére lesz elég. Persze csak ha nem próbálgatja sokat a boldog motoros 2.9 másodperces 0-100-at.
Az elektromos motorok rákfenéje azonban még mindig a töltés. A BMW éppen dolgozik a saját gyorstöltőjén, de ehhez az akku hűtésén még dolgozniuk kell. Az előttük lebegő cél az, hogy percenként több mint 5 kilométerre elég kraftot tudjanak tölteni. Azaz fél óra töltéssel 150-180 kilométerre elegendő hatótávot biztosítsanak a motoros számára.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »