Ma reggel már rettenetesen hűvös volt. Az agyindító “kávécigi” elvesztette a néhány napja még tetten érhető hajnali selymességét, és úgy fordultam vissza a teraszról egy pulcsiért, mintha a Trónok Harca jégfalába ütköztem volna. Kétségtelen, hogy ez már a hamisítatlan ősz jele. A motoros túrák rövidülésével egy időben sorra érkeznek a motorgyártóktól az információcseppek, hogy mivel készülnek a következő évre. A Honda, a Kawasaki, a Harley mellett a Ducati is elkezdte adagolni az infót az újdonságok frontjáról. Lássuk!
Ha van olyan munka, amit nincs az a zsíros fizetés, amiért elvállalnék, akkor az azé a marketingesé, akinek úgy kell felvezetnie az újdonságok sorába a Ducati Streetfighter V4-et, hogy annak prototípusának nyergében szenvedett tragikus, halálos balesetet nemrégiben Carlin Dunne a Pikes Peaken.
Az olaszok érthető módon behúzták a vészféket a hype vonaton. Így jelen pillanatban csupán azt tudjuk, hogy a Streetfighter egy Panigale blokkjával szerelt, űberbrutál naked motor lesz. A fék a jelenlegi csúcskategóriát jelentő Brembo Stylema lesz, amelyekhez 330-as tárcsák tartoznak. A futómű az Öhlinstől érkezik, a kovácsolt felniket pedig a Marchesini szállítja.
Az, hogy a Streetfighter hype vonaton behúzták a féket, az nem azt jelenti, hogy ne állna a gyártó rendelkezésére a sínpár. Csupán másik szerelvényt indított el rajta, ami Multistrada V4 névre hallgat. Sokunk úgy gondolta, hogy jövőre érkezik is a Panigale blokkos MTS, de a Ducati új sajtóanyaga le is hűtötte a kedélyeket. Egy prototípust valószínűleg látunk majd valamelyik őszi motorkiállításon, de a modell csak 2021-ben érkezik. Jó hír azonban, hogy nem a kéthengeres erőforrás helyett, hanem mellett.
Tehát lesz a palettán Multistrada 950, 1260 és V4. Az 1260GT-ből azonban nem sajnálják a fejlesztéseket. Ugyanis ezen a motoron fog bemutatkozni a Ducati féle ARAS rendszer, azaz a radaros sebesség- és távolságtartó automatika. Sőt, vélhetően kerül a luxus túramotorra egy hátsó radar is, amely a holttérben tartózkodó dolgokat tartja szemmel.
Az egyik szintén érdekesnek ígérkező Ducati újdonság a megújult 959 Panigale lehet. A gyártó nem szórta tele a sajtót a hírrel, de korábban említették, hogy terveznek valami egészen újat a “baby” Panigaléval.
A 959 külseje némileg megváltozik. A formanyelve várhatóan sokkal jobban fog rímelni a nagyobbik testvérére, és agresszívebb, élesebb sziluettet kap. De nem is ez a lényeg! Hanem az, hogy a Ducati egy “kisebb” V4-es erőforráson dolgozik.
A Triumph mindenkinek feladta a leckét, amikor előjött az 1200 Scrambler modelljével, ugyanis a britek egy olyan stílusos scrambler modellt dobtak össze, ami bizonyos keretek között egyre inkább úgy tűnik, hogy tényleg alkalmas terephasználatra.
A mérnökök összedugták a fejüket a bolognai főhadiszálláson, és felkiáltottak: “dehát ezt mi is meg tudjuk csinálni!” Akárhogyan is, érkezik egy Ducati Scrambler 1100 Pro, valamint egy Scrambler 1000 Pro Sport névre hallgató kivitel. Izgalmas, izgalmas.
A Ducati várhatóan kényszerű fejlesztéseket fog végrehajtani a legendás Monster palettájának kisebbik változatán. A 821 várható módosításai annak jegyében jönnek létre, hogy a blokkjaik megfeleljenek az Euro5 normatíváinak.
Az 1200 esetében viszont semmilyen komoly újdonságra nem számítunk. Érkezik belőle egy full fekete kivitel, ami persze rettenetesen jól fog kinézni, de maga a modell egyébként változatlan marad.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »