Azzal természetesen mindannyian tisztában vagyunk, hogy a kézben tartott mobiltelefon autóvezetés közben elég veszélyes. Persze motorozás során ugyanezt a műveletet viszonylag nehéz lenne kivitelezni. Bár a leleményesség nem ismer határokat, mindannyian láttunk már a bukósisak és a fej közé beszorított okostelefont motorvezetés közben.
Szerencsére mi, motorosok, rengeteg sisakbeszélő közül választhatunk, így nem megoldhatatlan menet közben fogadni egy-egy telefont. Ezen készülékek döntő többsége néhány csengés után automatikusan fogadja is a hívást, így le sem kell vennünk a kezünket a kormányról ahhoz, hogy beszélni tudjunk.

Angliában azonban úgy gondolják, ez is túl veszélyes, ezért azt javasolják, tiltsák be a kihangosítókat. A National Safety Council nevű civil szervezet szerint tévedés azt hinni, hogy ezek az eszközök, amelyek segítségével a telefon kézbe vétele nélkül lehet hívásokat fogadni, biztonságosak. Azzal érvelnek, hogy a telefonálás során az emberek feleannyira tudnak csak odafigyelni arra, mi történik körülöttük. A szervezet szeretné elérni, hogy a vezetés közbeni telefonálás essen egy kategóriába az ittas vezetéssel. Ezért javasolják a kihangosítók használatának betiltását Angliában és Wales-ben.
Mivel a sisakbeszélő is alkalmas telefonhívások fogadására, ezért terveik szerint ezt sem lehetne használni majd. Kérdés, hogy arra gondoltak-e, egy sisakba szerelt kommunikációs eszköz mennyi minden másra is alkalmas. Például zenét hallgathatunk vele vagy követhetjük a hang alapú navigációnk utasításait. Ezek a tevékenységek továbbra sem lennének illegálisak vezetés közben, csak a telefonálás. Viszont könnyen lehet, hogy hamarosan kukába hajíthatják a sisakbeszélőiket angol motoros társaink.

Cimkék:
A baleset érdekessége, hogy egy többségünk által jól ismert és kedvelt osztrák hegyi szerpentinen történt. A sebesség kivédhetetlenné tette.
Elolvasom »Persze, ha a pénztárcája engedi. Összegyűjtöttük, hogy a jelenleg kereskedelmi forgalomban kapható motorok közül melyikek a leggyorsabbak.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »