Nem az univerzum legféltettebb titkáról rántották le a leplet a Honda háza táján. Azt, hogy érkezik az Africa Twin mostaninál nagyobb változata, az gyakorlatilag nyílt titok volt eddig is. A Honda azonban rábólintott hivatalosan is a hírre. Az új modell offisöl elnevezése CRF1100L lesz, valamint az SD09-es széria. Csak emlékeztetőül: a jelenlegit SD06-nak, az első újgenerációsat pedig SD04-nek becézték.
Az új modellel kapcsolatban a legnagyobb hír természetesen a nagyobb motorblokk. Ahogy az elnevezése is sugallja, a jelenlegi 998 köbcenti 1084-re bővítik. A legfontosabb változás mégis az, hogy ezzel a Honda már az Euro5-re készül. Valami rettenetesen szimpatikus módon szárnyasék úgy döntöttek, hogy ők nem neveznek be a lóerőversenyre. Azt meghagyják a KTM-nek, a Ducatinak. De még a ShiftCam BMW 136 lóból álló ménesét sem hívják pirkadatkor a templom elé párbajozni. A jelenlegi 94 lóerőről 101-re emelkedés nekik untig elég, amit viszont ugyanúgy 7500-as fordulaton ad majd le az erőmű, mint a jelenlegi modell.

A megjelent információk szerint a Honda tovább folytatja a jól bevált hagyományt. Tehát az alapkivitel mellett jön egy Adventure változat is. Természetesen mindkettő rendelhető lesz DCT váltóval. Kisebb változás, hogy mindkét kivitel megkapja a 24 literes tankot. Az alapmodell 238 kilogrammot fog nyomni, az Africa Twin Adventure Sports pedig 248-at, amire még rá kell számolni adott esetben a DCT 10 kilónyi többletét.

Cimkék:
A Honda X-ADV tereprobogó 150 köbcentiméteres blokkal szerelt változatát Indonéziában mutatták be a nagyvilágnak.
Elolvasom »Steve Feher, Los Angeles-i alkotó összerakta minden kánikulában motorozó ember álmát, az ACH-1 légkondícionált bukósisakot.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »