Csupán egy jobb szabadidős elfoglaltságot tudok a túra tervezésnél. Azt, amikor valójában el is megyünk a kiválasztott útvonalra. Lássunk 5 olyan európai útvonalat, amelyek egészen biztosan nem okoznak csalódást, ha úgy döntesz, arra veszed az irányt. Hosszú még a nyár, simán lehet tervezgetni! És, ha idén mégsem fér bele? Akkor is lehet álmodozni a következő szezonról. Vagy az azutániról.
Ugye senkit nem lep meg, hogy ezzel kezdjük? A Transzfogarasi út három nemzetiség fiainak és lányainak is egészen biztosan ott van a top európai útvonalainak listáján. A romániai motorosoknak, akiknek ott van helyben. Nekünk magyaroknak is szinte kötelező, amelyen mindenkinek végig kell mennie legalább egyszer. És mindenki másnak, amióta Jeremy Clarkson a Top Gear c. műsorban egycsapásra kultikus szintre emelte a helyszínt.
Ez az út maga a paradicsom, ezen nincs is mit vitatkozni. Némi óvatosság azonban nem árt, ha erre döntöd a vasat. A költőibb nevén 7C jelzésű országúton minden előítélet ellenére szekerekkel valószínűleg nem fogsz találkozni. De bátor, “egy életem, egy halálom” sofőrökkel szinte biztosan. Ráadásul ne felejtsd el, hogy az útszakasz körülbelül 150 kilométer hosszú. És ha oda felmentél, akkor azon végig is kell menni, nincsenek menekülő utak, ahol gyorsan lejössz a hegyről. Szerencsére szép számmal akadnak pihenőhelyek, ahol félre lehet állni, ráadásul szinte mind lenyűgöző kilátással is kecsegtet.
Ha pedig már úgyis ott vagy a környéken, akkor tegyél egy kört a Transzalpinán is. Egy napra betervezni a kettőt viszont klasszikus hiba. Ne ess bele, sokszor még az igazán kényelmes túragépek lovasainak is sok a két útvonal együtt. Inkább válaszd szét, te is jobban fogod élvezni!
Ha már megvolt a kelet, akkor irány nyugat! A Stelvio Pass a másik sztárútvonal, amelyre nem véletlenül szoktak rá a motorosok. Egyszer mindenkinek kötelező.
Az útvonal a Giro d’Italia biciklis versenynek köszönheti a hírnevét. Ma pedig már azért szeretik sokan, mert ezen a szakaszon aztán lehet térdelni orrvérzésig. Nyilván nem véletlen, hogy a Kanyarfotós srácok is rendszeresen járnak ki jobbnál jobb fényképeket lőni.
A környezet, ahol a híressé vált útvonal elhelyezkedik, egyszerűen pazar. A svájci-olasz határ közelében fekvő aszfalt csík legnagyobb hátránya, hogy rettenetesen népszerű. Fél Európa oda jár.
A motorosok fürtökben lógnak, ez még a legkisebb baj a mi szemszögünkből. Ám az élményautósok és a lelkes ám kitartó bicajosok komoly konvojokat tudnak létrehozni. És azok a fránya buszok… A szűk utak, az alagutak és a lélegzetelállító látvány mindenért kárpótolni fognak.
Csak természetes, hogy egy hazánk nyelvén motoros szemmel ennyire baljósan csengő település név, mint a spanyolországi Ronda, egy csodaszép útvonal kiinduló- vagy végpontja. Az országnak rengeteg mesés útja van. Az A-397-en végigveretni majdnem a tengerpartig rengeteg tőlünk nyugatabbra született, európai motoros kedvenc szabadidős elfoglaltsága.
A 47 kilométer hosszú szerpentin egyik legnagyobb fegyverténye az éghajlata. Andalúzia déli vidékein az éghajlat mediterrán, ahol a tél enyhe, a nyár pedig elviselhetően meleg.
A terület évi középhőmérséklete 8-9 fokkal magasabb, mint amit mi megszoktunk. Mit jelent ez? Azt, hogy egy őszi vagy egy tavaszi túra is kivitelezhető. Márpedig csodás útvonal az akad Ronda városának környékén. Az A-397 csak az egyik kanyargós álom. Csekkold az alábbi videót, nehéz betelni vele!
Jó ötletnek tűnik egy olyan helyre elmenni motorozni, amiről még a helyiek is úgy nyilatkoznak, hogy a nyár általában egy szép keddi napra esik? Miközben az elmúlt héten kordura gatyában főztem a tojásaimat a Hungárián, kifejezetten csábítónak tűnt a ködös Albionig menekülni a hőség elől. A Buxton és Macclesfield közötti útvonal állítólag a brit motorosok egyik kedvenc szakasza.
A Manchestertől délkeletre található, mindössze 20 kilométeres útvonal innen nézve egy erősen kellemes szakasznak tűnik, belátható, lágy kanyarokkal és csodálatos tájakkal.
A helyi motorosoknak ráadásul van egy szép szokásuk. A célpontjuk általában a Cat&Fiddle Inn and Restaurant, ahol előszeretettel fogyasztanak el egy burgert meg némi chipset, miközben gyönyörködnek a mesés kilátásban. Olyasmi lehet ez nekik, mint nekünk Dobogókő és a zsíros kenyér.
Az egyik legjobb dolog az európai életben, hogy annyi csodálatos motoros helyszínünk van kartávolságra, hogy azt már inkább szégyellni illene egy picit. Mi csak biztatni tudunk arra, hogy merj nagyot álmodni, járd be egész Európát! Lehetetlen? Sok pénz? Ugyan már, ha a világkörüli túrákat összehozzák hazánk fiai időről időre, akkor ez is menni fog! Vagy szerinted azoknak a srácoknak nincsen munkájuk, családjuk, macskájuk és mindennapjuk? Csak képzelj el egy túrát fel északra, tovább Normandiába, Spanyol- és Olaszországon keresztül vissza, persze a Balkánt sem kihagyva.
Az útvonal hossza hozzávetőlegesen 38.000 kilométer lenne. Számolgass egy kicsit, hogy a te motorodat alapul véve milyen költségekkel járna. Lehet, hogy meg fogsz lepődni és azt mondod majd magadnak, hogy jövőre vagy két év múlva ezt akarod csinálni.
Ha pedig kisebb, jópofa etapokon szeretnél részt venni, valamilyen koncepció mentén megismerni a környékünket, akkor csatlakozz egy Aegon motoRun eseményhez.
Ha csatlakozol valamelyik túránkhoz, akkor garantáltan új élményekkel fogsz gazdagodni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »