A kényelem egyébként mindenhol megvan. Jó az ülés: mind a vezetőé, mind az utasé nagy felületű, nagyon jól párnázott és nem csúszik. A vezetőé elöl elég keskeny, így remélhetően alacsonyabb pilóták is elérik a talajt. A lábtér kielégítően nagy – igaz, így nem lehet fülig dönteni a gépet, de ami közúton még egészséges, azt bőségesen tudja. Végezetül pedig a szélvédelem is nagyon jó: 2019-től már nem kívül, hanem a vezető felőli oldalon vannak a szélvédő magasságállító-csavarjai, így nem kell leszállni a nyeregből, ha szabályozni akarjuk. Az állítási tartomány nagy, az SE változat magasabb túra-plexije pedig meglepően hatékony és egész csendes volt. (Persze, minden ilyen terelő csinál turbulens zajokat, de ez az elviselhetőek közé sorolható.)
Az elektromos futóművön kívül ami kényelmi extra felszerelést elvárhat a mai elkényeztetett úri túramotoros, azt a Kawasaki belegyömöszölte az új Versys 1000 SE változatába. Persze ezek közül akad, amely már az alapkivitelben is ott figyel. Ilyen például a sebességtartó automatika vagy a bedöntésre aktiválódó ledes kanyarfény. De van markolatfűtés is – igaz, ennek szabadon látszódó vezetékeit eltüntethették volna a tökéletesebb optikai harmónia érdekében. A fények mindenütt ledesek, nem csak az ívbelső segédek.
A műszerfal a mobilos kapcsolódás lehetősége mellett annyi csilli-villi csodát mutat, hogy azt már nem is értem… Sok a fontos dolog is a színes folyadékkristályos kijelzőn: váltófokozat, részletes üzemanyag-szint, külső- és hűtővíz hőfok, távolságmérők mind vannak. De a gázállást, fékerőt, oldaldőlést és a ránk ható erőket menet közben mind mutató csodaizék szerintem csak arra jók, hogy eltereljék a figyelmed a motorozásról. Aki ezeket stíröli menet közben, hamar matrica lesz a szembe jövő Neoplan elején…
Persze a sok elektronikából van fontos is! A több fokozatban állítható menetvezérlő elektronika, a kiválóan működő blokkolásgátló vagy éppen a kapcsolható üzemmódok – sportos, normál utcai és rossz tapadási körülményekre szánt – mind hasznos társa a változatos körülmények között is hosszabb távokra induló túrázónak. Ahogy az “öngyógyító” fényezés is. A motor sérülékeny részeit ugyanis olyan festék borítja, amely az apró karcokat hő hatására magától eltünteti. Így ha az utas gyűrűje mondjuk nyomot hagy a faridomon – vagy éppen a felverődő kavics a lámpa melletti műanyagokon -, akkor az apró de évek alatt lelakott hatást keltő karcocskák egy hét napon állástól eltűnnek. A hőlégfúvótól gyorsabban…
Annak ellenére, hogy az SE változat felszereltsége tényleg elképesztő – például a kézvédőkről még nem ejtettünk szót -, rengeteg pluszt is vásárolhatsz hozzá. A legfontosabb talán a teljes dobozrendszer – ami így biztosan drágább, mint egy utángyártott, de a motor színére van fényezve és – ami a legfontosabb – a gyári kulcs nyitja! Hogy a szálláson ne kelljen mindig a dobozokat cipelni, kapsz bele persze belső táskákat is – ez főleg a két oldalsónál nagyon praktikus.
Amennyiben az alap ülésmagasság neked sok, kérheted alacsonyabb nyereggel is a Versys-t. De bukógomba és hűtővédő (voltak a tesztmotoron, így a fotókon látod őket) vagy éppen kiegészítő fényszóró is felszereltethető még az átvétel előtt. Aztán gyári ponyvától navigációig mindent felrakathatsz rá, és ha nincs garázsod még Kawasaki feliratú ponyvát is kapsz. A kép tehát teljes – már csak a kasszához kell fáradnod!
Tulajdonképpen nem lehet azt mondani, hogy a végére maradt a slusszpoén. Mert a fentiek önmagukban is egy kitűnő túramotorrá teszik a Versys 1000 új, 2019-es változatát. Azonban így zárásként mindenképpen meg kell említeni az árat. Az önmagában is kiváló túramotornak számító alapváltozat most, 2019 tavaszán 4.249.000.- forintért vihető haza. Ebben a méretosztályban ez egy kiváló ajánlat – arról nem beszélve, hogy a soros négyhengeres erőforrás igazi színfolttá is teszi a mai mezőnyben. A fullos SE kivitel ugyan 1,1 millióval drágább – de amennyivel többet nyújt, tényleg simán megéri az árát! Aki pedig nem ragaszkodik a legújabb évjárat vívmányaihoz, az pillanatnyilag még akciós áron csemegézhet a 2018-as utolsó példányokból. Szóval ha nem vonz a terepmotorozás negyed tonnával, akkor érdemes alaposan számításba venni a nagy Versysek bármelyikét!
A harmadik oldalon jön a pontozás és megtalálod a részletes műszaki adatokat is. Meg egy csomó további fotót is. Lapozz még egyet!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »