A Bell a világ egyik piacvezető bukósisak-gyártója. Azonban mivel a cég az Egyesült Államok területén fejleszt és gyárt, értelemszerűen elsődleges piaca is Amerika. Vagyis az ottani vásárlóközönség elvárásainak igyekeznek megfelelni – a biztonság pedig arrafelé kiemelten fontos szempont. A termékek védelmi képességeire kiváló példa az a régebbi anyagunk, amelyben egy horrorisztikus versenypálya-bukás során mutatta be tudását a termék. Persze az egy kimondottan sportcélokra tervezett sisak volt, amelyet a hazai forgalmazás elindulása után be is mutattunk olvasóinknak. Éppen a biztonság indokolja, hogy a Bell fejvédői nem a világ legkönnyebbjei – de egyéb tulajdonságaik a gyártó szerint ezt bőségesen ellensúlyozzák. Egy túramotorosnak azonban más erényekre van szüksége, mint a két keréken száguldást sportként űző rájdereknek. Kiváló példa erre a felhajtható állrésszel rendelkező SRT Modular is.
A sisak alapját a kiegészítő név nélküli SRT modell adja. Ez egy üvegszál héjszerkezetű, kimondottan kedvező árú bukósisak azoknak, akik feleslegesnek érzik az igazi sportbukók megvásárlását. Mivel a közúton motorozó és túrázó pilóták egy jelentős részének igénye van a felhajtható állrészre, elkészítették Modular névre keresztelt változatát is. Amely nyilván kapott egy súlytöbblettel járó mechanikát, valamint belső napszemüveget is. A plexi azonban maradt ugyanaz, amely a Star modelleken is szolgál.
Az SRT Modular tervezése során is fontos szempont maradt a biztonság. A belső energiaelnyelő réteg kimondottan vastag. Így a sisak külső mérete is terjedelmes – a héj formája azonban igen áramvonalas. A gyártó ígérete szerint nagy sebességnél is kiválóan csökkenti a nyakizmokra jutó erőket. Amikor az állat felhajtjuk, a héj akkor is nagyon mélyen lenyúlik arcunk mellé – vagyis ilyenkor is jobban védi fejünket az oldalról érkező ütésekről, mint legtöbb hasonló felépítésű társa. Az állvédő egy kézzel, nagyon könnyen nyílik fel és záródik le. Felnyitott állapotában egy kis retesszel tudjuk fixálni, így nem csapódhat vissza – vagyis aki minden ajánlás ellenére így akar motorozni, annak legalább egy rizikófaktorral kevesebb lesz.
A kivehető és mosható bélés nagyon kellemes, puha érzést ad, amikor felveszed a sisakot. Szó szerint érzed, hogy van benne anyag. Ami a tömegen látszik és álló helyzetben fejre véve érződik is. Nekem nagyon jól passzolt a fejformámra – de persze ezt mindenkinek magához kell próbálnia. Mivel túrázáskor fontos az utassal vagy éppen a társakkal való kommunikáció, természetesen ennek fogadására elő van készítve az SRT Modular. Éppen úgy, ahogy a szemüvegszár is könnyen becsusszan a fülünkhöz – bár ez utóbbit szemüvegesként sem tudtam ellenőrizni, de elhiszem. 🙂
Mivel az utcai motorosoknak jellemzően menni kell hidegben és melegben is, fontos hogy a vizor ne párásodjon. Ennek érdekében jár a bukóhoz Pinlock belső plexi is. Hidegben és melegben is fontos, hogy a plexi lezárása előtt van egy olyan állása, amikor egy kevés levegő még bejut az arcunk vonalára. Így az esőcseppek már nem kerülnek be, viszont annyi levegő igen, hogy például saját dioptriás szemüvegünk ne párásodjon. Amikor pedig melegszik az idő, jönnek a szellőzők. Az arcunkon és a fejtetőn is egy-egy kapcsolóval nyithatunk meglehetősen nagy nyílásokat, amelyek működési hatásfokát javítja a hátsó két szívónyílás. A gyakorlatban a szellőzés erős átlagosnak bizonyult – a fejtetőn levőt inkább prémiumnak nevezném.
Kiemelkedő dicséretet érdemel a belső napszemüveg. Ugyan mivel a Bell Star plexik szerszám nélkül villámgyorsan felpattinthatók a túrabukóra is, elvben nem lenne rá szükség – azonban a piac diktál, és a túrázóknak kell a plusz sötét vizor és kész. Ezt a bal oldalon egy csúszkával tudjuk mozgatni. Egyik jó tulajdonsága, hogy fokozatmentesen bárhol megállíthatod – így ha szeretnéd, csak a szemedbe sütő napot zárod ki, de te kilátsz alatta. A másik, hogy tényleg nagyon mélyre lenyúlik – még a függőleges üléspozíciójú túraenduron is azon keresztül néztem a műszerfalat. Alsó részén van egy aerodinamikailag formázott él, így alig kavar alá a levegő. Biztos vagyok benne, hogy az SRT Modular a nyári hónapokban simán hordható lesz úgy is, hogy kizárólag a napszemcsit használod plexiként.
A Bell SRT Modular tömege papíron és statikus fejpróbán valóban nem kevés, azonban menet közben ebből szerencsére semmi nem érződött. Mindent egybevéve egy abszolút prémium minőségű bukósisak, amely biztonság és használhatóság terén is kiváló ajánlat. Ára ugyan számottevően magasabb saját fix állú változatánál, azonban a felső polcos flip-up társakhoz képest abszolút korrekt. Ráadásul a videóban is szereplő láthatósági fényezésnek felára sincs, pont ugyanannyiba kerül, mint az alapkivitel. Tehát ha ilyesmit keresel és nem akarsz középkategóriát a fejedre, érdemes benézni a Motostar üzletébe – és kipróbálni saját motorodon, hogy annak aerodinamikája mellett a te igényeidhez mennyire passzol.
Támogatott tartalom.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »