Aki szeret hosszabb utakat is tenni motorral, annak a megfelelő ruha elengedhetetlenül fontos. Hiszen egy nyári túrán, amely sok hágón vezet át – legyünk őszinték: azért ezek a motorozás legjobb részei! – júliusban is elég változatos körülmények lehetnek. Előfordul, hogy reggel 5-6 fokban gurulunk, napközben pedig akár harminc is lehet egy alacsonyabb területen. Na meg bármikor megázhatunk. Persze utóbbira nem árt egy igazán jó esőruha sem – de amikor egész nap nyirkos és hűvös időben kell motorozni, akkor jobban esik nem reggeltől estig abban dunsztolódni. Így a komolyan gondolkozó motorosnak érdemes biztonságos, de komfortos túraruhát nézni. Amire kiváló megoldásokat kínál a Hevik Titanium szett.
Kezdjük a kényelem mellett talán első és legfontosabbal, a biztonsággal! Amennyiben baleset történik, a ruhád dolga a lehetőségekhez képest megvédeni porhüvelyedet. Persze egy bőr cucc ér a legtöbbet az aszfalton csúszás ellen – kopásállóságban semmi nem veheti fel vele a versenyt -, de annak a viselési komfortja lényegesen alacsonyabb a textil alapú holmikénál. A mai modern cordura alapanyagok is sokat tudnak tenni a testi épség megóvása érdekében. A Titanium kabátja és nadrágja is 600D Polycordura alapanyagból készült, azonban néhány nagyon fontos helyen még erősebb betétek találhatók. Jellemzően ott, ahol csúszáskor érintkezünk az aszfalttal.
Természetesen megfelelő protektorok is igyekeznek csökkenteni az ütések okozta sérüléseket. A vállaknál és a könyököknél, no meg a nadrág térdénél és medencéjénél van megfelelő méretű védvonal, a gerincnél pedig zsebet alakítottak ki a Hevik saját gerincvédője számára. Már azoknak, akik jobban szeretik a kabátba épített hátprotit a külön felvehetőnél. Fontos kiemelni, hogy a Titanium már nem csak a beépített protektorokkal, hanem teljes egészében megfelel a CE minősítési rendszernek. Ez néhány év múlva minden motoros cuccra nézve kötelező lesz – az olaszok pedig már 2019-ben teljesítik a jövőbeni előírásokat.
A bevezetőben emlegetett sokféle időjárási viszontagság minél kellemesebb “elviselésére” a Hevik Titanium nagyon átgondoltan igyekszik megfelelni. Mind a kabát, mind a nadrág a klasszikus három rétegű kialakítást kapta. Van egy némi pára kiengedésére képes (vagyis az esőruhánál azért kevésbé izzasztó) vízálló bélése és külön meleg (thermo) is. Ezeknek előnye, hogy elég könnyű a ki- és beszerelésük. Nem kell körbe cipzározni a kabát belső betéteit, hanem csak két rövid szakaszon. Ezeken kívül egy patent a nyaknál és az ujjvégeken – és már bent is van. Tehát tényleg a motor ülésén is könnyen be lehet tenni.
További nagyon dicséretes tulajdonság, hogy nem kizárólag akkor lehet betenni a thermo-t, ha a vízálló már bent van. Hiszen sok olyan élethelyzet adódik, amikor a levegő hűvös ugyan, de esőre nem kell számítani. A ruha így kellemesen tud temperálni, de mégsem olyan befülledős érzés a viselete. Ezt jómagam nagyon pozitív és átgondolt dolognak érzem. Ahogy a rengeteg szellőzési lehetőséget is. Amikor a kánikula csap le ránk, akkor még a béléseitől megfosztott cordura is túl meleg – de a Titanium erre is kínál megoldást.
A kabáton szellőzők nyithatók a felkarokon és a háton összesen öt helyen, illetve hatalmas területeket tudunk biztosítani a levegő bejutására a mellkason. A nadrág sem marad le semmivel: a combjainkon szintén gigantikus területen tehetjük hálóssá a holmit, hátul pedig cipzárral biztosíthatjuk a levegő kiáramlását. A gyakorlati próba alapján nagyjából ki lehet jelenteni, hogy ez a szellőzési rendszer tényleg elég hatékonynak tűnik!
Mivel a motorosok testalkata is sokféle lehet, a ruháknál nagyon fontos, hogy bizonyos tartományban magunkra alakíthassuk. Ez nem csak kényelem, hanem biztonság miatt is lényeges: így ugyanis nem tudnak elfordulni a protektorok, amikor éppen a földön fetrengünk egy zakócska következtében. A felkaron és a derékon fokozatmentesen, hevederekkel állíthatjuk be a bőséget, míg a nadrágszáron patentek segítségével. Aki pedig popsiban deltásabb, mint vállban, annak a kabát alsó része oldalanként egy-egy cipzárral még tovább bővíthető.
Túrán is, de a mindennapi lótás-futás során is lényeges egy motoros ruha sok zsebe. Telefon, kulcsok, tárca és aprópénz, iratok, napszemüveg, satöbbi… Rengeteg dolgot jó, ha magunknál tudunk tartani és nem a tanktáskában vagy a dobozokban kell kotorásznunk miattuk. A Titanium erre is fel van készítve. A kabáton két nagy és két kisebb zsebet találunk elöl és egy hatalmasat hátul is. Plusz van egy belső is a tárcánknak. Így tényleg egy csomó mindent úgy tudunk elhelyezni, hogy nem nyom minket menet közben. Sőt, a hátsóban akár egy ultralight esőruha is elfér – így amikor egy hirtelen zápor közeledik, nem kell a vízálló bélés betételével vacakolni. Mert például az út mellett megállva a gatyába az nem mindig a legkomfortosabb feladat…
Összességében a Hevik Titanium egy átgondoltan megtervezett és szépen kivitelezett, valóban sokoldalú motoros túraruha. Ráadásul kapható fekete és világos színkombinációban is. Így akár azt is megteheted, hogy koszra kevésbé érzékeny sötét nadrágot jobban látható és stílusosabb kabáttal párosítasz össze. Amennyiben hasonló cuccot keresel, mindenképpen érdemes felpróbálni az EuroMotor üzletében, hogy mennyire passzol a testalkatodra. Ha igen, lehet hogy hosszú időre élvezetesebbé és komfortosabbá teszed a motorozásodat!
Támogatott tartalom.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »