A legendás tervező régen a Harley-Davidson blokkjai köré épített olyan motorokat, amiket az anyavállalat soha. Ezzel együtt igen látványos haláltusa után 2010-ben végleg beadta a kulcsot a róla elnevezett márka. Eric Buellt azonban nem olyan fából faragták, hogy feladja és békés nyugdíjasként pecázzon valamerre. Őt az élteti, hogy motorokat tervezzen és építsen. Már tavaly felbukkant, méghozzá olyan társakkal összefogva, akikre az ember felkapja a fejét. Cégükről és első terveikről írtunk is – most azonban színre léptek végleges kétkerekű termékeikkel. Az új márkanév pedig FUELL lett – ez egyrészt utal Eric családnevére, másrészt a Freedom-Urban-Electric-Love-Life szavak kezdőbetűiből áll össze. Magyarul: szeresd az életet az elektromos városi szabadsággal! 🙂
A két paripa közül induljunk a motorszerűbbel. A Flow első pillantásra is abszolút jellemző összképet présel a retinánkba – olyat, amit Eric Buelltől megszoktunk. Sportos és különleges – abszolút nem passzol a megszokott elektromos motorok sorába. Sőt, igazából nem is utal semmi az elektromosságra. Általában ennél tolakodóbb az akkumulátorok jelenléte – itt észre sem vesszük őket a teljes burkolattól.
A Fuell városi motorjának hajtásáról a képek tanúsága szerint agymotor gondoskodik. Két szintet használnak belőle. A belépő Flow-1 típus esetében a teljesítmény 11 kW, míg a Flow-1S jóval erősebb: 35 kW-os. Ennek megfelelően az egyik A1, míg a másik A2 vezetői engedéllyel is meglovagolható. Alapvetően kizárólag városi használatra és ingázásra pozicionálja a gyártó őket – de a 200 kilométeres hatótáv azért kisebb vasárnapi túrákat is lehetővé tehet.
Érdekes még megemlíteni a töltési időszükségletet: CCS-2 DC gyors-regeneráló alkalmazásával a “teli tankolás” is megvan 30 perc alatt – magyarul egy épkézláb kávészünet után folytathatod a gurulást! A Flow induló ára pedig Amerikában 10.995.- dollár lesz, ami direktben átszámolva nagyjából három millió forintra jön ki. Persze tiszta sor, hogy az erősebb motorral szerelt kivitel nyilván drágább lesz – de ez az adat is egészen versenyképesnek tűnik a versenytársakhoz viszonyítva.
A másik paripa már nem motor, de azért ejtsünk róla néhány szót. A pedálos városi közlekedési eszköz is két teljesítményszinttel érkezik. A Fluid-1 a Pedelec rendszerbe tartozik. Motorja 250 wattos, legnagyobb elérhető sebessége 32 kilométer/óra. A Fluid-1S 500 wattos hajtása már az S-Pedelec besorolásba esik, és akár 45-tel is repíthet. A nyomaték mindkét esetben 100 newtonméter. (Érdekes, hogy ezt az adatot a 35 kW-os Flow esetében nem adják meg, pedig engem nagyon érdekelne…) A Fluid-ok hatótávja szintén 200 kilométer, az induló ár pedig 3.295.- dollár, vagyis 950 ezer forint alatt van.
Eric Buell új víziója tehát egészen versenyképes piaci résztvevőnek tűnik. Az összesen négy modell gyártásra kész állapotban van, és már kitűzték a végleges indulás napját is. 2019. április 23-án megismerhetjük a Flow és a Fluid teljes műszaki specifikációját – és remélhetően azonnal megvásárolhatóak is lesznek. A motorszerűbb változatot a magam részéről nagyon kipróbálnám – reméljük, hamar eljut Európába és Magyarországra is!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »