Hamarosan idén is útjára indul a legnívósabb motorverseny bajnokság. Nem is sokat, mindössze párat kell aludni március 10-ig, amikor felállnak a rajtrácsra a kedvenceink a dohai pályán. Sokat várunk a 2019-es MotoGP-szezontól, hiszen az agyunkat már most egy sor olyan különleges kérdés emészti, amelyek egyenként is képesek lennének meghatározni az idei év hangulatát. Hiába beszélhetünk Marquez-éráról a királykategóriában, szó sincsen arról, hogy unalomba fulladna a sorozat. Lássuk, hogy melyek azok a fő kérdések, amelyek ennyire foglalkoztatnak minket.
A 2018-as versenyszezon hírei között a legnagyobb blamának tűnt, hogy a Ducati elengedte Jorge Lorenzo kezét. Persze a szerződés aláírásának a pillanatában még nem álltak úgy össze a spanyol-olasz mozaikkockák, ahogy kellettek volna. Később mégis ő bizonyult annak a fickónak, aki valóban felveheti a kesztyűt Marc Marquezzel szemben. De mindez hiába. Mire a motort hozzáigazították a versenyzőhöz, addigra megszületett a szerződés.
Akárhogyan is: a Ducati későn rakta Lorenzo alá a megfelelő vasat. Idén már a Repsol Honda színeiben fog tekeregni az aszfaltcsíkon. Vajon azonnal ringbe tud szállni legendásan kompetitív versenytársával és belefojtják egymást egy kanál vízbe, vagy az új motorral való összeszokás fogja lekötni az energiáit? Jorge bácsi eddig természetesen elégedett, annak ellenére, hogy az év elején nehezen akartak beindulni a dolgok. A csuklótörése miatt ugyanis ki kellett hagynia néhány teszt lehetőséget. Ennek ellenére eddig a benyomásai egyelőre pozitívak.
Először is biztonságosabbnak érzi a Hondát, amikor tapadáshatáron, a földhöz közel motorozik. Másodszor pedig, hogy a motort kifejezetten gyorsabbnak találja a kanyarbemenetekben. Kíváncsian várjuk, hogy élesben milyen lesz az összkép.
Ahogyan azt bátran elmondhatjuk, hogy 2018 Marquez és a Repsol Honda éve volt, úgy ugyanakkorra lendülettel azt is hozzátehetjük, hogy a főszponzort váltott Yamahánál viszont egyáltalán nem akartak összeállni a dolgok.
Bár a szezon utolsó harmadában mintha újra pislogott volna a Yamaha-fény, hiszen 25 hosszú versenyhétvége után Vinales végre újra hangvillás motort tolt be a dobogó első helyére. Sőt, Rossit is láthattuk elől motorozni. Ezzel azonban ki is fújtak az emlékezetes pillanataik. Rossi eddig nem esett hasra az idei fejlesztésektől, de ez még nem jelenti azt, hogy ne tarthatna ki a tavaly év végi lendület.
A katari teszt után már a Doktor sem volt olyan szőrösszívű a motorjaikkal, mint a korábbi próbakörök után, de a versenytempójuk még mindig nem az igazi. Vinalesről azonban úgy vélekedik, hogy rettentően gyors a srác. Ráadásul úgy látja, hogy jó formában is van. Lehet, hogy lesz még itt meglepetés? Nem valószínű, de azért drukkolunk!
A MotoGP-s csapatok leszerződtettek néhány ígéretes fiatalt, akik között lehetnek igazán nagy reménységek, de hogy csupán fellángoló tehetségekről, vagy igazi bajnok alapanyagokról van szó, azt majd a jövő dönti el. Miguel Oliveirát a Moto2-ből halászta a Tech3 KTM. Csapattársától, Syahrintól nem várunk csodát. Nem úgy a Red Bull, akiktől újabb esélyt kapott a bizonyításra, hiszen hiába mérsékeltek a sikerei, a távol-keleti rajongók bevonzása az egész sportág számára fontos.
A királykategória nagyágyúi azonban rengeteg meglepetéssel szolgálhatnak. Hiszen Petrucci a Ducati gyári csapatának motorjára ül, és ezzel komoly esélyt kap a bizonyításra. Johann Zarco a Tech3 csapatot maga mögött hagyva, a gyári KTM teamnél kap lehetőséget arra, hogy bebizonyítsa azt, hogy a Red Bull jó helyre önti a pénzt. Iannone pedig arra hivatott, hogy megszépítse a mezőnyben az Aprilia nevet. A kérdés minden évben aktuális: felbukkan az új Marquez/Rossi trónkövetelő?
Romano Fenati kivívta a motorversenyzés leggyűlöltebb alakjának járó kétes hírnevet, miután a San Marinó-i Nagydíj Moto2-es futamán szemtanúi lehettünk a sport történelmének leggörényebb húzásának. Bizonyára mindannyian emlékeztek rá, hogy konfliktuskezelés címszó alatt két kiló feletti tempónál rámart riválisa, Stefano Manzi első fékére.
Miután a manővert egyöntetűen minden épeszű ember elítélte, ő maga is bejelentette, hogy visszavonul a versenyzéstől és akkori csapata, a Marinelli Snipers is elhatárolódott tőle. Mármint egészen addig, amíg egy kicsit leült a vihar, a csapatot ugyanis nem hátráltatják holmi erkölcsi dilemmák: új esélyt adnak a Moto3-ban a dühkezelési problémákkal küzdő Fenatinak. A nagy kérdés, hogy megtanulta-e a leckét, vagy újra kihúzza a gyufát? Csak remélni tudjuk, hogy átértékelte magában a dolgokat, és egy szakember segítségével megpróbálja feldolgozni a frusztrációit.
fotók: MotoGP
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »