A Suzuki is azon gyártók közé tartozik, akiknek múltja tele van legendássá vált motorkerékpárokkal. Nem kezdek hosszas felsorolásba, csupán kiragadok egyetlen nevet – egy olyat, amit nagyjából minden motoros hallott már. A DR Big (utóbbi nem hivatalos, “ráakasztott” becenév) régóta nincs gyártásban, mégis igazi kultusza van világszerte. A sztori egészen hasonló a Honda Africa Twinhez – amely “feltámasztása” óta igazi sikersztori a Honda számára. Teljesen logikus lenne tehát, hogy a hamamacuiak is visszanyúljanak a nagy névhez.
Mai szemmel nézve persze sem az első DR750S 727 köbcentis, sem a modell utolsó generációjaként prosperáló DR800S egészen 779 köbcentire hízó blokkja nem lenne szalonképes. A hatalmas, léghűtéses egyhengeresek sem a mai vásárlói elvárásoknak, sem a környezetvédelmi követelményeknek nem lennének képesek megfelelni. Így valamilyen teljesen új vérvonalra lenne szükség. Ugyanakkor a ma oly annyira elterjed, a kalandmotorok védjegyévé vált csőr első viselője – mert a DR Big-eken jelent meg elsőként ez a formai elem – megérdemelne egy újjászületést.
A Spanyolországból indult, de már az egész világot bejárt pletyka alapvetően logikus gondolatokra épül. Hiszen 2017-re teljesen megújult a GSX-R1000, tavaly újjászületett a legendás Katana, idén pedig minden reményünk szerint modernizált változattal tér vissza Európába is a Hayabusa. Csupa hatalmas legenda a Suzukitól – így ebbe az annyira áhított sorozatba tökéletesen passzolna egy új DR Big. Amiért talán nem is kell annyira messzire menni a mérnököknek.
Mivel az egyértelműen első számú versenytárs az Africa Twin, teljesen logikus lenne a meglevő és kiválóan működő – legfeljebb kicsit unalmaska – V-Strom 1000 műszaki bázisára építkezni. Kell alá egy rendes futómű – előre 21-es, hátra 18-as kerekek jó rugózó elemekkel -, némi tömegspórolás, egy jó formanyelv – és a siker nagyjából borítékolható lenne. Bízzunk hát benne, hogy a Suzuki ezt is meglépi, és kapunk egy igazi, vérbeli kalandmotort. Amely nyilván nem lehet a KTM 790 Adventure R ellenfele – mert nagyobb és nehezebb lesz – de ezzel együtt rengeteg motorosban ébresztene birtoklási vágyat.
Cimkék:
A svájci Brivemo Motos készített egy nagyon érdekes kategória-keresztezést. Olyan, mint egy Africa Twin, de igazából sornégyes terep-supermoto.
Elolvasom »Természetesen nem azonnal a mi utcai használatú gépeinkben jelennek meg a különleges szénszálas kompozit alkatrészek, hanem a versenypályákon.
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »