Múlt hét végén olvashattatok róla, miszerint a Német Szövetségi Bíróság Fellebviteli Testülete a napokban hozott ítéletével megtiltotta az Alpinestars Tech-Air légzsákos ruháinak forgalmazását. Persze csak Németországban. Aki akkor nem tette meg, annak érdemes gyorsan végigpörgetni a szóban forgó szabadalmi oltalom dokumentumát, amelyet a Dainese jegyeztetett be. Abból válik világossá ugyanis, hogy miről is szól az egész jogi hercehurca. Az Alpinestars most kiadott egy hivatalos sajtóanyagot az ítélettel és persze a vitatott jogi oltalommal kapcsolatban. Ez is segít tisztábban látni az ügyben.
Az Alpinestars tisztázni kívánja, hogy az ítélet nem érinti a Tech-Air légzsák-rendszerének magját. A múltban és a jövőben semmilyen jogsértés nem vetődött fel az elektronikus vezérléssel, az algoritmusokkal és a működési mechanizmussal kapcsolatban. Az ítélet csak Németország területére érvényes, semmilyen más európai államot nem érint sem most, sem a jövőben. A Tech-Air egyedülálló légzsák technológiája így az Alpinestars kereskedői hálózatában mindenhol máshol elérhető marad.
Eredetileg a Dainese három jogi eljárást indított el Németországban az Alpinestars ellen – azonban egyik sem vonatkozik a Tech-Air működési sajátosságaira. Az EP 2 373 188 számú oltalmat maga a Dainese vonta vissza az Európai Szabadalmi Hivatalnál 2016. december 22-én. A fennmaradó két bejegyzés kizárólag Németországban érvényes. A második számú jogi ügy az EP 2 373 190 számú oltalomra hivatkozva a Tech-Air rendszer légzsák-kialakításának egyes sajátosságait vitatta. Ezt a Német Szabadalmi Bíróság 2018. május 15-én teljes mértékben megsemmisítette.
A harmadik a jelenleg szóban forgó EP 2 412 257 B1 számú bejegyzés, amely egy felfújható légzsák rugalmas panelekkel ellátott ruházat belső zsebébe való beépítését szabályozza. Ezt a szabadalmat tartotta fent a múlt heti ítélet. Az Alpinestars az ítélet hivatalos kézbesítése után megvizsgálja a lehetőségeket és ezt követően hoz döntést arról, mit tesz a jövőben. Fontos hangsúlyozni, hogy az EP 2 412 257 B1 szabadalmi bejegyzés érvényességével kapcsolatban a Német Szövetségi Bíróságon függőben lévő fellebbezése van.
Az Alpinestars teljes mértékben tiszteletben tartja és mindig is tiszteletben tartotta bármilyen harmadik fél szellemi tulajdonjogait és ugyanezt várja el a saját szellemi tulajdonjogai tekintetében. Az Alpinestars rendkívül innovatív Tech-Air termékei a saját kutatási- és fejlesztési munkatársai által végzett munkaévein alapulnak. A 2001-ben megkezdett Tech-Air program kezdete óta az Alpinestars által folyamatosan követett cél az volt, hogy a lehető legfejlettebb védelmi technológiát hozza létre.
A Tech-Air a világ első légzsákja, amely teljes törzsvédelmet biztosít egy áthelyezhető mellényben, amely teljesen független elektronikus irányítási rendszert tartalmaz. Nem használ külső eszközt – érzékelőt vagy GPS-t – ahhoz, hogy baleset esetén teljes légzsák-felfújódást biztosítson az első fizikai behatás előtt. Ma már képes a versenypálya- és az off-road használat követelmények támasztotta igények kielégítésére is – amint azt a 2019-es Dakar Rally során bizonyította.
Összefoglalva tehát arról van szó – amennyire jómagam értelmezni tudom az olvasottakat -, hogy a Dainese bejegyeztetett egy olyan szabadalmi oltalmat, amely a légzsák-rendszer motoros felsőruházatba való beépítését szabályozza. Így rajtuk kívül nagyjából senki nem forgalmazhat hasonló cuccot. Ezt a versenytársa alapból vitatta – most mégis erre hivatkozva tiltották meg az ő termékének értékesítését. Úgy tűnik, a háború még nem ért véget…
Cimkék:
A 2019-es modellévre kiadott Vespa GTS 300 HPE a klasszikus robogó-család történetének legizmosabb blokkjával mozog. Sok újítást tartalmaz!
Elolvasom »Na és mit szólnál, ha azt mondanám, hogy a Man-sziget nem csak a jól ismert aszfaltcsíkról szól? Carl Fogarty terepen is villámgyors.
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »