Immáron megszakítás nélkül tizenegyedik alkalommal lesz 48 órás tájékozódási túra. (A tavalyi jubileumi kalandról itt olvashattok.) Ez nem verseny és már nem is szerepel a nevében a “teljesítmény” szó. Valaha teljesítménytúrának indult, de a kilométerek száma ezúttal is ezer alatt lesz. Szintén szokásos módon egy adott témát járunk körbe, amely ezúttal a dunántúli zsákfalvak. Azokat a településeket ugyanis ritkán keressük fel motoros túráinkon, amelyeken vissza kell fordulni – így nem is ismerjük őket igazán. Pedig nagyon sok van és igazi gyöngyszemek is akadnak köztük. Most néhányat meg fogunk látogatni. 🙂
Szintén nagyon komoly újdonság, hogy az eseményt támogatja a Bázis Motor – amelyet korábban már bemutattunk. Mivel azonban a 48 órás túra továbbra sem verseny, nem a helyezetteket díjazzák majd, hanem az egész esemény végén kisorsolunk egy szerencsés résztvevőt, aki az élményeken felül egy vásárlási utalvánnyal térhet haza. Na de ejtsünk inkább szót róla, hogy hol és miként zajlik majd a 2019-es BázisMotor-Onroad.hu48h – amelyre itt lehet regisztrálni.
Itt is lesz egy állandó bázisunk, ahol a motorozások között találkozunk – ez pedig Gyenesdiás. A Balaton partján kerül sor május 24-én, pénteken délelőtt a regisztrációra, hogy fél tizenkettő környékén akár el is lehessen kezdeni a zsákfalvak feltérképezését. A péntek délutáni program a Balatontól Északra eső területeket fogja babarangolni. A kilométereket azonban nem engedjük nagyon elszaladni, hogy mindenki még világosban visszaérjen a kiindulási pontra. Itt közös bográcsos vacsora után érdemes viszonylag hamar nyugovóra térni, mert másnap irány a Nagy Víztől Délre eső területek zsáktelepüléseinek megismerése.
Lemegyünk egészen a Mecsekig, majd estére vissza Gyenesdiásra – ez a nap kicsit bővebben lesz a kilométerek terén, úgy 5-600 közé kell számolni a futásteljesítményt. Persze mint minden ilyen túrán, az itinertől tetszés szerint el lehet térni, rövidíteni – tehát nincs kötelező, csak ajánlott feladat. Este megint közös kaja a Balaton partján, de ekkor már nyugodtan lehet hoszabban traccspartizni és kortyolgatni, hiszen vasárnapra csak a hazaút a feladat. Amely előtt még reggel pólókat (ugyanúgy technikai anyagból!) és emléklapokat osztunk, majd a kezdés után 48 órával lezárul a BázisMotor-Onroad.hu48h közös része. Amennyiben az időjárás is kegyes lesz hozzánk, ez is emlékezetes motoros program lesz – tartsatok velünk, ha tudtok!
Ezen a néven és saját szervező csapattal 2019-ben harmadik alkalommal kerül megrendezésre az az eseményünk, amelyen valóban megmérettetheted motoros tudásodat. A tavalyi Aegon motoRun beszámolójából sok minden kiderül arról, hogy is zajlik a program. Röviden a lényeg: itt a két vagy három motorból álló csapatoknak közösen kell végignavigálni az itineren – amely megegyezik a motoKvíz során használttal, azonban sokkal kevesebb információt tartalmaz. Sok helyen pedig meg sincs adva a továbbhaladás iránya – azt a csapatoknak kell kitalálni.
Mindeközben még egy előre megadott átlagsebességet is kell tartani, amelyet az útvonal mentén előzetesen nem ismert helyeken levő pontőrök a megtett távolsággal együtt ellenőrznek. Vagyis egészséges – de biztonságos – közúti sebességgel, ám nagyon precízen és odafigyelve kell motorozni a verseny másfél napja alatt. Az Aegon motoRun időrendje ugyanis hasonló a 48 óráséhoz: pénteken délelőtt regisztráció, délben pedig rajt. Este közös vacsi, éjjel pihenés – szombaton pedig egy hosszabb etapon folytatódik a megmérettetés. Aznap a célba futás után már lehet lazulni, mivel vasárnap reggel csak az eredményhirdetés vár a mezőnyre.
Az idei Aegon motoRun egyik újdonsága az lesz, hogy a közös program akár már a “nulladik napon” elkezdődhet. Hivatalosan ugyan július 14-16 között zajlik a verseny, de az eddigi szállásfoglalók döntő része már csütörtökön leér Szalafőre – ahonnan Szlovénia és Ausztria felé fog vezetni a 2019-es útvonal. Akik pedig csütörtök estére leérnek, azoknak egy “elő-szalonnasütés” köré épített kis esti programmal korábban is elkezdődhet a hétvége. Úgyhogy érdemes így készülni – pénteken pedig egy alapos alvás után jönni a regisztrációra, majd nekivágni a távnak. Aki igazán meg akarja méretni túramotoros-tudását, annak nincs remekebb alkalom, mint a 2019-es Aegon motoRun!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »