A műszaki segítség nélküli maraton szakasz második napját sem szabták rövidre a szervezők. A mezőny először lemotorozott a tengerpartra, ahol egy nagyon látványos rajttal indult a nap. A motorokat tízes csoportokra osztva egyszerre indították a tengerparti homokban, ahol mindenki lelkesen elhúzhatta a végsebességig. Egymástól méterekre 160-nal száguldani – jól mutatott! (Bár annyit tegyünk hozzá, hogy a reggeli köd miatt az egész procedúrát egy órával el kellett csúsztatni az eredeti tervhez képest.)
Minden napra jutnak kiesők, így az ötödik napot is tizenkettővel kevesebb motoros fejezte be, mint az előzőt. Köztük volt a legkeményebb terepralli verseny első mozgássérült indulója, Nicola Dutto is. Az olasz még a napi indulás előtt hivatalosan feladta a küzdelmet – ennek okait nem tudjuk, bár az a tény ismert, hogy több komolyabb esésen is túl volt már addigra. De a nap hozott az élmezőny összetett eredményét közelebbről érintő kiesést is.
Az összesen 774 megtett kilométerből 345 volt a gyorsasági szakasz, amelyen a navigáció kevésbé volt kulcsszempont – legalábbis a hihetetlenül szoros befutó erre enged következtetni. Sokszor változott a vezető személye: az ellenőrző pontokon többnyire az egész nap nagyon gyorsan motorozó Pablo Quintanilla állt az élen, de volt hogy Kevin Benavides megelőzte – és másodpercek választották el egymástól az élmezőnyt. Aztán alig valamivel a célba futás előtt Quintanilla hibázott, így Xavier De Soultrait a Yamaha nyergében az élre állt és megnyerte a napot. Átmenetileg…
A speciál 155. kilométerénél ugyanis a Honda top tízes élmenője, a portugál Paulo Goncalves bukott. Könnyebb fejsérülése mellett esélyes volt, hogy kartörést is szenvedett – így neki fel kellett adni a Dakart. 12. alkalommal indult és abból ez volt az ötödik, amikor nem jutott el a célig. Mert ilyen játék ez a legjobbaknak is… Na de ami még fontos: a KTM-es Sam Sunderland, a tavalyelőtti győztes ért oda elsőnek, így azonnal megállt segíteni. Ez az élmezőnyben is természetes dolog.
Sunderland közel tizenegy percet töltött a balesetnél, így a célba futás után már nyilvánvaló volt: ezt az időt jóvá fogják írni neki. Tehát tudtuk, hogy előrébb lép – de ez a szoros befutó miatt elég komoly változást eredményezett. Az angol ugyanis a 14. helyen látta meg a célt, csakhogy a korrekció után az élen találta magát: több mint három perces előnnyel szakaszgyőztes lett. Összetettben is hatalmasat lépett előre: a továbbra is éllovas Hondás Ricky Brabec mögött második lett! Félidőnél, közel 17 óra gyorsasági szakaszon töltött motorozás után a különbség 59 másodperc!
Gyenes Mani a maraton első napjáról azt mesélte, hogy a vége felé már szándékosan nagyon vigyázott a motorra. Minél kevesebbet akart szerelni, hogy pihentebben kezdhesse a hosszú etap második felét. Az ötödik napon jobbat ment, mint a 2019-es Dakar során eddig bármikor: végig az első ötvenben haladva a speciált is 43. helyen fejezte be, és ami fontosabb: összetettben is ugyanide kapaszkodott fel. Saját korábbi eredményeihez képest persze ez nem kiugró, de jelen állapotában gyönyörű eredmény. Gondoljunk csak bele: Limába még úgy repült ki, hogy abban sem volt biztos, képes lesz-e motorozni pár héttel korábbi kartörése után. Most egy napot ő is pihenhet – igaz, neki az a nap kemény munkával fog telni, mivel szerelő nélkül nyomja végig az egész versenyt.
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 14 | S. SUNDERLAND | KTM | 04:11:48 | 00:00:00 |
2 | 18 | X. DE SOULTRAIT | YAMAHA | 00:03:23 | 00:00:00 |
3 | 63 | L. SANTOLINO | SHERCO TVS | 00:04:00 | 00:00:00 |
4 | 4 | A. VAN BEVEREN | YAMAHA | 00:04:26 | 00:00:00 |
5 | 29 | A. SHORT | HUSQVARNA | 00:04:36 | 00:00:00 |
6 | 77 | L. BENAVIDES | KTM | 00:04:36 | 00:00:00 |
7 | 11 | S. SVITKO | KTM | 00:05:05 | 00:00:00 |
8 | 3 | T. PRICE | KTM | 00:05:45 | 00:00:00 |
9 | 73 | S. HOWES | HUSQVARNA | 00:06:00 | 00:00:00 |
10 | 1 | M. WALKNER | KTM | 00:06:32 | 00:00:00 |
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 15 | R. BRABEC | HONDA | 16:51:34 | 00:00:00 |
2 | 14 | S. SUNDERLAND | KTM | 00:00:59 | 00:02:00 |
3 | 6 | P. QUINTANILLA | HUSQVARNA | 00:02:52 | 00:00:00 |
4 | 3 | T. PRICE | KTM | 00:03:21 | 00:00:00 |
5 | 4 | A. VAN BEVEREN | YAMAHA | 00:06:36 | 00:00:00 |
6 | 47 | K. BENAVIDES | HONDA | 00:09:01 | 00:00:00 |
7 | 1 | M. WALKNER | KTM | 00:09:17 | 00:03:00 |
8 | 18 | X. DE SOULTRAIT | YAMAHA | 00:18:37 | 00:00:00 |
9 | 11 | S. SVITKO | KTM | 00:26:28 | 00:00:00 |
10 | 29 | A. SHORT | HUSQVARNA | 00:27:54 | 00:00:00 |
fotók: Dakar.com
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »