A MotoGP mezőnye folyamatos átalakuláson megy keresztül. A nagy gyári csapatok mellett a szatellit teamek jelenléte egyfelől presztizs kérdés, másfelől komoly hasznot hajtanak fel. Tartalékot, szellemi tőkét jelentenek és mint láthattuk azt idén, akár egy kieső versenyző helyettesítésekor is jól jöhetnek. Támogatásuk azonban komoly összegeket emészthet fel. Idén a Tech3 csapat a Yamahától a KTM-hez igazolt, a hangvillások pedig a belga Marc VDS Racinggel állhatnak össze. Szóval már csak a Suzuki és az Aprilia maradt kiscsapat nélkül. De mit gondolnak erről?
A két brand azonban egészen másképpen áll hozzá a kérdéshez. Hiszen ameddig a Suzuki háza táján örömmel támogatnának egy szatellit csapatot, addig az Aprilia introvertáltabb jegyeket mutat ezen a téren. „Zajlanak az egyeztetések erről a cégen – Suzuki – belül. Versenycsapatként nagyon szeretnénk, ha lenne szatellit csapatunk. Nekik hála több információra tehetnénk szert és hatékonyabban fejlesztetnénk a motort. Mindazonáltal a gyár szempontjából ez komoly erőfeszítéseket igényelne, hiszen nincs annyi erőforrásunk és talán emberünk sem, mint a riválisainknak. Ennek ellenére a tárgyalások folyamatban vannak. Talán 2020-ra előállunk valamivel.” – mondta Davide Brivio, a Suzuki csapatmenedzsere.
„Nem ez a prioritás az Aprilia számára. Úgy döntöttünk, hogy a fejlesztésekbe, a tesztcsapatba és a megfelelő szintű szabadkártyás indulásokba fektetünk pénzt.Azt gondoljuk, hogy ezzel tudjuk a leginkább fejleszteni magunkat” – mondta Albesiano. Azaz az olaszok jelenleg nem akarnak bővíteni, vagy nem kötik az orrunkra.
Cimkék:
Van itt egy brutálisan jó onboard videó arról, ahogy egy ügyes Panigle V4 tulajdonos összefut egy Ring Taxival a Nürburgringen.
Elolvasom »Kőkemény fejlesztésen dolgozik a BMW: 1'800 köbcentis színtiszta, léghűtéses, nyomórudas boxer motorblokkot adtak egy építőműhelynek.
Elolvasom »A KSR csoport teljesen ugyanarra a műszaki alapra két teljesen más jellegű 125-ös motort dobott piacra. Lássuk, milyenek lettek!
Elolvasom »Elképesztő árubőség és magas szakértelemmel összeválogatott termékek hada jellemzi a cseh tulajdonú MOTOZEM áruházat.
Elolvasom »Az angol motorkerékpár gyártás 140 éves története egy helyen. Beszámolónk a brit Nemzeti Motokerékpár Múzeum érdekességeiről sok fotóval.
Elolvasom »Az alig néhány éve létező márka 2023-ra olyan parádésan sikerült klasszikussal rukkolt ki, hogy az hihetetlen. Ő a Cromwell 1200.
Elolvasom »