A Speed Twin már korábban, először októberben bukkant fel a GDC – azaz a Global Dealer Confererence – keretein belül, de a valódi bemutatkozásra most kerítettek sort a britek. A legjúbabb Bonneville az 1937-es, azonos nevű modell előtt állít emléket. Az 500 köbcentis, négyütemű OHV blokk volt az első sorkettes erőforrás a Triumphnál. Jó, ez nem olyan kaliberű dolog mint az első V2 a Harley-nál, de azért mégiscsak egy falatka történelem.
A laikus, vagy a motormárkát csak érintőlegesen követő érdeklődő számára alig megkülönböztethető az új gép a Triumph elérhető vintage kinálatának többi tagjától. Persze ha már külön felhívjuk rá a figylemet, akkor feltűnik, hogy a Speed Twin tömzsibb, agresszívebb kiállásával elüt a T120 öreguras eleganciájától.
Viszont ha túljutunk az első benyomáson, akkor sokkal inkább egyértelművé válik, hogy ez egy új és különálló modell. Először is a Thruxton R alapján fejlesztettek egy vázat a Twinhez. A hátsó (oldschool törvények szerint dupla) rugók előfeszítése állítható. A 17-es felnik könnyítettek, amiken Pirelli Rosso Corsa 3 abroncsok feszítenek. A fék pedig négydugós Brembo lett. Azért így már érdekesebb a felállás, ugye?
Az 1’200 köbcentis sorkettes motorblokkot sem hagyták érintetlenül. A 97 lóerős, 112 nm forgatónyomatékú blokk magnézium szelepfedelet, új oldaldeknit és kuplungot kapott. Ezzel a Speed Twinben szolgáló erőforrás tömegét 2.5 kilogrammal sikerült csökkenteni. A motor maga pedig 196 kg lett, mármint szárazon.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »