Már csak harminchármat kell aludni, hogy megkezdődjön a 2019-es Dakar Rally. Mármint nekünk békében, nyugodtan, ágyban és párnánk között, miközben a szervezők valószínűleg forgolódva, körmöt rágva és heveny izzadásban fogják tölteni ezeket a hosszú éjszakákat. Legalábbis minden jel erre utal, hiszen már maga a szervezés sem ment csak úgy egyről a kettőre. Mint kiderült, a dél-amerikai országok vezetői legalább annyira macerásak, mint az afrikaiak. Először a déli végeken Argentína és Chile kezdte el jelezni, hogy nagyon nagy terheket ró rájuk a szervezés. A tárgyalások végül nem vezettek sikerre: visszaléptek a lehetőségtől. Később Bolíviával futottak zátonyra a megbeszélések. Ők még vállalták volna a versennyel járó megpróbáltatásokat, de az országnak olyan részeit akarták vinni a versenyt, amely nem egyezett a szervezők elképzeléseivel.
A hosszú huzavona végére az jött ki, hogy Peru maradt az egyetlen ország, amelyik benne maradt a pakliban. Ők magukra is vállalták az egészet. Gondolom most sokan el is húzzák a szájuk szélét, mondván az mégsem módi, hogy a legendás verseny ne egy országhatárokat átívelő esemény legyen. Természetesen úgy lenne az igazi, az passzolna a Dakar szellemiséghez, de mint tudjuk: szükség törvényt bont. Peru pedig hatalmas és változatos ország, meg fogják oldani a szervezők, hogy legyen mit nézni.
Pedig ez lesz minden idők eddigi legrövidebb versenye. “Mindössze” 5’000 kilométer vár a mezőnyre. Ehhez hasonló legutóbb 1986-ban történt, amikor 6’263 kilométert kellett megtenniük a résztvevőknek. Viszonyítás gyanánt: tavaly a szelektívek hossza volt ugyanannyi, mint ezúttal az egész verseny lesz. Mi azért már nagyon várjuk!
Cimkék:
Az új Triumph Bonneville Speed Twin alapvetően a T120 és a Thruxton R közé lett pozícionálva. Vajon tényleg szükség volt rá?
Elolvasom »Alig néhány hete, hogy bemutatta az Aprilia az RS 660 prototípusát, de már készült is róla fotó, hogy pályán tesztelik.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »