Az extralista legláthatóbb, egyben leglátványosabb eleme a Connectivity csomag 6,5″-os kijelzője. Nem állok neki még egy irgalmatlan hosszú felsorolásnak, legyen elég annyi, hogy ezen keresztül szó szerint minden információ leolvasható a motorról. Ha az okostelefonnal össze van szinkronizálva, az aktuális GPS tartózkodási hely függvényében még a sebességhatár is.
És miért ne lenne összeszinkronizálva? Az alkalmazásboltból letölthető BMW Motorrad Connected alkalmazáson keresztül teljes szimbiózisba kerül a telefonnal, feltéve, ha a sisak kommunikációs rendszerét is ráhangoljuk. Nekem egy Interphone Tour-om van, frissíteni kellett hozzá benne a firmware-t, de utána remekül tette a dolgát.
Jó, az eddig sem volt kunszt, hogy a tartóban magam elé helyezett telefonon lássam, éppen ki keres és az Intercom megfelelő gombjával felvegyem a bejövő hívást. Csakhogy ezt most már úgy tehettem, meg, hogy egy másodpercre sem kellett sem a szememnek, sem a kezemnek elkalandoznia, a bal kézre eső menüvezérlő egyetlen pöccintésével létrejött a kapcsolat. Ezen felül menet közben is hozzáfértem az utóbbi hívásokhoz és a telefonkönyvben is szabadon mászkálhattam, hogy menet közben indítsak hívást.
Persze valaki nem feltétlenül szeret menet közben beszélni, de az unalmas szakaszokat szívesen elüti egy kis zenehallgatással. A telefonra letöltött zenék ugyanúgy elérhetőek a menün keresztül, a szám információi mellé (előadó, cím) még az albumborítót is kirakja. Többféle keverés van, a léptetés a számok között egyszerű, de itt fontos megjegyezni, hogy a hangerőt az intercomon kell belőnünk hozzá.
A GPS funkció még ennél is sokkal jobban támaszkodik a telefonra. Az alkalmazáson belül offline térképeket tölthetünk le, a navigáció végig a telefonon fut, a kijelzőre csak itiner utasítás-szerű irányokat, az irányváltás távolságát és a tájékozódási pontot – mint például utcanév! – teszi elénk. Az útvonal tervezésnél az úttípusok engedélyezése mellett választhatunk, hogy a legrövidebb, leggyorsabb vagy egy csúszkán állítható mértékben kanyarokkal tarkított útvonalon kívánjuk-e elérni az úti célunkat.
Emellett persze a sisakkommunikáción keresztül hangutasításokat is kapunk a megfelelő időben, de a teszt pillanatában ez még nem volt az igazi. Amíg a távolságokhoz tartozó számokat, vagy az utcák nevét hibátlan magyarsággal mondta be a női hang, addig az összes többit angolul, de fonetikusan, pont úgy, ahogy le van írva. Ezt utólag azért nem tartom akkora tragédiának, mint ahogy akkor megéltem, mert egy egyszerű alkalmazás-frissítéssel orvosolni fogják.
Az alkalmazáson belül folyamatosan emlékeztetőt kapunk a tank töltöttségéről és a megtehető kilométerekről, a túra közben elfogyasztott ebéd után már az asztalnál meg tudjuk hozni a döntést, hogy sürgősen kell-e kutat keresni. Ha éppen egy ismeretlen helyen parkoltunk volna le (például besétáljunk nézelődni az óvárosba) egy kis térképen kvázi “find my bike” funkcióként megjeleníti azt a helyet, ahol levettük a gyújtást, külön pöttyel jelölve a tartózkodási helyünket.
Emellett felparaméterezhető módon (hogy mi számít haladásnak) hajlandó útvonalat is rögzíteni, amibe a hirtelen előkapott telefonnal készített fényképeket beágyazza, és megjelöli a készítés pontos helyét. Sajnos ez a funkció abszolút nem nyitott a közösségi felületek felé, a rögzített útvonalakat megosztani nem lehet, inkább csak a saját emlékeink felidézését szolgálja. Ez is egy olyan dolog, ami a teszt pillanatában tekinthető érvényesnek, egy új verzióban bármikor megérkezhet egy Facebook/Instagram integráció.
Az app kíméletlen, németes precizitással közli ezen felül velünk, hogy a következő kötelező szerviz legkésőbb mely dátumig és/vagy kilométer múlva esedékes. De sokkal figyelmesebb az, hogy pontosan megmondja, milyen messze található a legközelebbi benzinkút. Mindössze egy kattintásra megmutatja térképen és azonnal felkínálja, hogy odanavigál. Ha élünk a lehetőséggel, ne lepődjünk meg, ha az első navigációs utasítás azonnal megjelenik a műszerfalon.
Csak ismételni tudom magamat: a BMW F750GS-ért rendesen felextrázva összességében nem kérnek kevés pénzt, viszont mégsem drága. Olyan dolgokat nyújt ezért a pénzért, ami a kategóriában mozgó legtöbb versenytárshoz még pénzért sem rendelhető. Persze lehet méricskélni a “fapados” alapmodelleket egymás mellett, de az olyan, mintha egy topmodellt smink nélkül nézegetnénk: egyszerűen úgy nem hozta ki magából a maximumot.
A BMW F750GS olyanoknak lehet telitalálat, akik igénylik a nagy boxer kényeztető extráit, de megelégszenek egy kisebb, de közúton így is szinte kimotorozhatatlan teljesítménnyel, eszük ágában sincs komolyabban terepezni és egy hétköznapokban is jól használható, illetve hosszú útra, megpakolva is bátran vállalható motort keresnek. Ebben a pillanatban ennél jobb ilyen motor aligha akad…
A harmadik oldalon találod a pontozásos értékelést és a részletes műszaki adatokat. Lapozz még egyet!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »