Korábban egy-egy koncepció nélküli, hirtelen ötlettől vezérelt cikkben olvashattatok már oldalunkon a vészfékezés helyes technikájáról (bár ott az elsődleges cél két motor összehasonlítása volt), illetve a motor kanyarodásáról is. Mivel rendszeresen jönnek olvasói kérdések, elhatározásra jutottunk: belevágunk egy Motorozási technikák című sorozat elkészítésébe. Nem feltétlen a vezetéstechnika fog a középpontban állni, hanem mindenféle olyan apróbb és jelentősebb motorozással kapcsolatos dolog, amely kivétel nélkül minden motoros számára fontos.
Mikre gondolunk? Akár a motorunk szűk helyen mozgatása, az azzal való különféle manőverek helyes végrehajtása és a veszélyhelyzetek megoldása is helyet kap. Ahogy olyan egyszerű praktikák is, mint a nagysztenderre való felemelés vagy a peches módon felborult vas talpra segítése. Ráadásul mindez kiterjed majd az aszfaltos használatra és a terepen való közlekedésre is. Fontos, hogy igyekszünk a valóban mindennapi dolgoknál maradni, tehát nem a holtpont mögötti egykerekezés vagy a piliscsévi nagy asztal átugrása lesz a fókuszban.
Mivel pedig egyszerű, de fontos fogásokat szeretnénk logikusan felépített csokorba szedni, mindent a legelejétől fogunk felépíteni. Minden epizódban egy témát járunk körül oly módon, hogy videóval is illusztráljuk azt, valamint le is írjuk a lényeges tudnivalókat. A sorozat első része a legfontosabb alappal, a motorkerékpár járműfizikájának sajátosságával foglalkozik. Ez az epizód az egyensúlyi állapotot és annak kezelését mutatja be.
Videónkban majdnem minden elhangzik az egyensúlyi állapottal kapcsolatban. Gyakorold saját motoroddal!
Foglaljuk össze a legfontosabbakat:
Amikor már stabilan és erőkifejtés nélkül tudod tartani a motort függőlegesen, akár fel is szállhatsz így rá
Sokat kell gyakorolni, hogy könnyedén körbe is tudd sétálni a gépedet. Amelynek a tömege ilyenkor teljesen mellékes
Hamarosan folytatjuk!
Cimkék:
Nem mindenkinek fér bele a költségvetésébe a drága bukósisak. A biztonság azonban fontos, ezért szétnéztünk az MT és Caberg modellek között.
Elolvasom »A BMW F750GS ára csak addig rémisztő, amíg nem kezdjük el összeszámolni a ráaggatott extrákat. Ilyet a japánok nem tudnak!
Elolvasom »A robogó fizikai felépítése és kezelőszervei is eltérnek egy "hagyományos" motorétól. Lássuk, mi mindent MUSZÁJ tudni, amikor ilyet vezetsz.
Elolvasom »A prémium bukókat gyártó X-lite felnyitható túrasisakja teljes mértékben megújult az idei modellévre. Nézzük, milyen lett az X-1005!
Elolvasom »A Honda állítása szerint egy vadonat új, sose látott módon szuper nagyrobogó a Forza 750. Sőt, túraképes GT robogó! Na de mi is valójában?
Elolvasom »Minden szempontból drámai baleset történt tegnap Budapesten. A mentőautó és a motor ütközésében motoros társunk ráadásul életét vesztette.
Elolvasom »