Az elfogultság nem bűn. Én sem tudom kikerülni teljesen – akárcsak bárki más. Nem mindig tudjuk az okát, de a nem feltétlenül tisztázott eredet ellenére az érzések dolgoznak és prekoncepciókkal tekintünk a vágyott tárgyak irányába. Egyszerűen csak vannak típusok amik erősebben pendítenek meg húrokat a szívünkben, mint másoknál. Az én egyik titkos favoritom a Kawasaki Versys 1000, ami ma már kifejezetten jól belesimul a közízlés szabta keretekbe. Na de a régi? Néhány évvel ezelőtt még csak imádni vagy utálni lehetett azt az elcseszett UFO formát. Én persze az előbbi csoporthoz tartozok.
Bár a megosztó küllem mára megváltozott, a lényeg nem. Egyértelműen aszfaltra való dög, emelt hasmagassággal és túraendurós, kényelmes üléspozícióval. Az egész alá meg be van vágva egy 1’046 köbcentiméteres, 120 lóerős sornégyes, ami valószínűleg még akkor is vígan fog pöccenésre röfögni, amikor letelt az örökélet utáni néhány vidám nap.
A motorblokk ugyan változatlan, de a gázkar ezentúl már elektromos jeleket küld az ECU felé a bovdenes kapcsolat helyett. Emellett csúszúkuplungot és mind a két irányba működő gyorsváltó funkciót kapott a tempós kigyorsítások megkönnyítése és a kuplung használatától mentes lefelé váltás érdekében. Változott továbbá a kipufogó és a benne lévő katalizátor.
A felfüggesztés paraméterei alapvetően változatlanok, de ezúttal már a Showa-val közösen fejlesztett, elektromos KECS – Kawasaki Electrically Controlled Suspension – szabályozó rendszerével együtt állítható gombnyomásra. A ZX-10R-ben bemutatkozott rendszer 10 milliszekundumonként, azaz kvázi valós időben frissíti az adatait és igazodik az aktuális igénybevételhez. Az üzemmódokat tekintve a Sport, a Road és a Rain beállításokon felül a tulajdonos beállíthat a saját szájízének megfelelő setupot is. Az alapfelszereltség részét képezi az öttengelyű Bosch dőlésszögérzékelővel együttműködő kanyar-ABS, valamint a markolatfűtés is.
Az új géphez új szélvédő jár, aminek az állítása továbbra is pofonegyszerűen, két fogantyúvalval megoldható. A motor felsőkategóriás aspektusát erősíti a full LED-es világítás valamint kanyarfényszóró és természetesen a komoly egérmozi, azaz a Bluetooth kapcsolat lehetőségével ellátott TFT kijelző. Az SE LT+ ugyanis egyértelműen a BMW-k, KTM-ek és Ducatik uralta szegmens felé fordítja modern orcáját és ez előreláthatólag az árában is meg fog mutatkozni. Azt, hogy ez miképpen alakul Magyarországon azt még nem tudjuk, de az amerikai kollégák azt rebesgetik, hogy feléjük a jelenlegi Versys 1000 LT-hez képest 5000.- dollárral fognak többet kérni a kereskedők. Le sem merem írni, hogy ez több, mint 1.4 millió forintnyi árnövekedés.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »