Lélegzetvisszafojtva várták vasárnap – nekünk – reggel a csapatmérnökök és a versenyzők az időjárásjelentéseket Ausztráliában. A csodálatos zöld és kék helyszín ugyanis nem volt túl kegyes a versenyzőkkel. Na persze a 13 celsius-fok ami odakint uralkodott nem volt éppen alkalmatlan a motorozásra, de az ideális versenykörülményeket sem ez jelenti. A felöltözött grid girlök jól érzékeltetteék a hőmérsékletet, miközben szüntelenül cibálta a magatehetetlen ausztrál zászlót a szél. És ahogy a körülmények nem hozták a teljesen megszokottat, úgy a verseny sem, amiből végül Maverick Vinales profitált.
Nem kis szó ez, hiszen a Yamaha pilótája ezzel hosszú idő óta tartó átkot tört meg. A sötétkék versenymotor utoljára a Holland Nagydíjon gurult be elsőként, ráadásul 2017-ben, azaz 25 versennyel ezelőtt. Nem csoda, ha a verseny végeztével a kamera hosszan tudta mutatni azt, ahogy az öröm egészen egyszerűen kiszakadt a katalán fiúból.
Azt, hogy a Yamaha felgyorsult, korábban is gondolhattuk volna. De jó időmérő ide, második rajthely oda – a hosszú szenvedés után talán senkiben nem merült fel, hogy valóban esélyesek a dobogó első fokára a hangvillás srácok. Persze ehhez az is kellett, hogy a rajtrács első három helyére felálló Marquez, Vinales, Zarco trióból ketten ne fejezzék be a versenyt.
A hatodik körben ugyanis Johann Zarco úgy ráfutott féktávon Marc Marquez motorjára, hogy azt egészen egyszerűen félelmetes volt nézni. A baleset féktávon, hozzávetlőgesen 200 km/h-s sebességnél történt és a francia fiú akkorát szánkázott az aszfalton, hogy annak könnyen lehetett volna nagyon csúnya következménye. Marquez sem úszta meg, a következő lehetőségnél ki kellett állnia, nem bírta ki a motorja az ütközést.
Nem is idegeskedett sokat a spanyol srác. “Közel voltam ahhoz, hogy lerepüljek a motorról. Nem fogok panaszkodni Johannak a történtekért, ez egy versenybaleset volt. Amikor szélárnyékban mész, nagyon nagy sebességet érhetsz el. Ebben a szituációban már nehéz volt megállítani a motort. A legfontosabb azonban az, hogy mindenki jól van, és szerencsére a bajnokságot már korábban megnyertem. Most nulláztam ezen a helyszínen, de ezúttal nem az én hibámból. Mint mondtam, a legfontosabb az, hogy mindketten rendben vagyunk.” – nyilatkozta sportszerűen.
Ezek után Vinales az élre állt és a mögötte kibontakozó haddelhad sokat segített neki abban, hogy el is lépjen a mezőnytől. A második helyért Iannone, Dovizioso, Bautista, Rins és Rossi küzdött – végül ebben a sorrendben haladtak át a célvonalon. A nap meglepetése Alvaro Bautista volt, aki beugrósként is nagyon jól teljesített az éppen lábadozó Lorenzo motorjával. Izgatottan várjuk hogyan alakul a karrierje a Superbike szériában.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »