A motorosoknak két rétege van. Illetve több, de most csak arra gondolok, kinek mennyire fontos a megjelenés is motorozás közben. Az egyik csoport elsődlegesen a praktikumot keresi és a külsőségek annyira nem érdeklik – legfeljebb a jó láthatóság a forgalomban. Ide tartozom jómagam is. Ezzel együtt azonban vegyük tudomásul, hogy akadnak nálunk “igényesebb” rájderek, akik igenis szeretnének ütősen mutatni a nyeregben. Motorosnak akarnak látszani, de divatosan is kinézni. Nos, elsősorban nekik szánja az ICON az Automag2 kabátot.
Az amerikai vállalat kiemelkedő figyelmet fordít termékei formatervére, grafikájára és megjelenésére. Ez tökéletesen visszaköszön ezen a dzsekin is. A fazon sportos, de nem kötődik semelyik motorkerékpár szegmenshez. Azaz simán hordható akár robogón, akár sportosabb gépen vagy éppen egy cruiseren is. Előnye az egyediség, az ütős összkép – és persze a sokféle elérhető szín is. Férfiaknak szánt változatait itt találod, a hölgyeknek kialakított szabású darabok megtekintéséhez pedig kattints ide.
Mi azonban inkább nézzük, miket is tud az Automag2 technikai-, biztonsági- és a motoron igen fontos praktikussági szempontok szerint. A kabát anyaga cordura, de a leginkább “veszélyeztetett” részeket – ahol baj esetén leginkább találkozunk a burkolt út felületével – úgynevezett ballistic nylon alkotja. Ezt magához a cordurához hasonlóan a DuPont cégóriás mérnökei fejlesztették ki. Ahogy azt már megszoktuk, eredetileg katonai célokra. Angolul tudók itt olvashatnak róla bővebben.
A lényege, hogy ugyanúgy képes némileg szellőzni, mint a “sima” cordura (tehát nem fülledsz annyira bele, mint a kevlár betétes ruhákba), de annál strapabíróbb. Vagyis magasabb az olvadáshője és később fog elkopni illetve szétszakadni az aszfalton csúszva, mint az. Az ICON kabátján a karok külső részén és a vállaknál is ezt találjuk – ezzel igyekeznek megóvni bőrünket egy balul sikerült szitu végén.
Természetesen a hagyományos és az amerikai márkánál megszokott protektorok is hozzájárulnak ehhez. A könyököknél, a vállaknál és a gerincen a szokásos narancssárga színű, hullámos felületű D3O védelem található. Ennek lényege, hogy nagyon könnyű, nem is túl vastag és meglepően puha – viszont ütésre bekeményedik és nagy mértékben csökkenti a porhüvelyünket érő behatást. No meg annak területét is növeli – vagyis törés-zúzódás helyett sanszosabb megúszni a taknyolást némi véraláfutással. Amivel még dicsekedni is lehet utólag…
A biztonsághoz és a kényelemhez egyaránt hozzátartozik, hogy a motoros ruha minél inkább igazodjon a testhez. Így egyrészt nem mozognak el a protektorok – ha a könyököd mondjuk a védelmi betét mellett natúr csonttal csapódik az aszfalthoz, egy forintot nem ér az egész cucc -, másrészt nem lobogtatja a menetszél. Meg nem is kap alá. Az Automag2 al- és felkarjának bősége gumis szíjakkal fokozatmentesen és elég nagy tartományban állítható, a derék pedig két ricnis csattal. Így ezt a részt elég jól teljesíti.
A kabátot a hűvösebb és a melegebb napokra is felkészítették a tervezők – de az esőre tudatosan nem. Azok a cordura ruhák, amelyek teljesen vízállók, általában melegebb időben nagyon izzasztóak is tudnak lenni – itt pedig ennek elkerülése cél volt. Így csapadékos időben kell rá esőruha, cserébe viszonylag jól át tudja járni a menetszél. A ruhába be lehet tenni egy hozzá tervezett, teljes felületű thermo bélést is, illetve felületén több szellőző is található.
Az egész összhangja nagyon jó. A béléssel együtt a menetpróba alapján azt gondolom, hogy nagyjából tíz fok fölött még egy szélvédelem nélküli motoron is kellemesen hordható. Amikor napközben melegszik az idő, akkor sem kell azonnal kikapni a bélést, elég kinyitni az ujjak végén, a vállaknál és a háton található összesen hat darab szellőző cipzárt. A meleg belsőn ezek alatt ugyanis hálós betétek vannak, így a légáramlás megindul a thermo és a tested között – és nagyjából 20 fokig kellemesen fogod érezni magad szétszedés nélkül.
Természetesen melegebb időben is jól használható az Automag2. Amikor ugyanis a bélést egy cipzárral és néhány patenttel kikapod, becsukott szellőzőkkel megint jól fogod érezni magad benne kicsit kellemetlenebb hőfokon is. Talán úgy 15-ig jó lehet – didergésmentesen. Amikor pedig tovább hevül a lég, kinyitod a szellőzőket, és így szerintem akár a legnagyobb hőségben is teljesen megállja a helyét. Mindezt megnézhetitek a gyakorlatban is videónkban, ahol természetesen motoron is sikerült kipróbálni a cuccot:
Az ICON Automag2 tehát remek választás lehet mindazoknak, akik jól akarnak kinézni, de biztonságosan is szeretnének motorozni. Amennyiben az igazán hideg időben már nem akarsz nyeregbe pattanni és az egész napos szakadó eső sem vonz, de a kánikulára nem szeretnél külön ruhát venni, nézz utána a MotoPartsShop.hu webáruházában. Jó variálható, átgondolt, minőségi motoros ruha – kellemes megjelenéssel.
Támogatott tartalom.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »