A másik hiányérzetemet a futómű okozta. Hiába a brutális 50-es vastagságú teleszkóp-pár, ha a csúszószár 145 millimétert képes mozogni. A burkolt úton kimondottan pozitív benyomást keltő lágyabb hangolás ide vagy oda: komolyabb szintkülönbségeknél ezt sajnos kevésnek éreztem. Persze alighanem a leendő tulajdonosok kicsiny részének fog ez sírógörcsöt okozni, mert a menetkészen nagyjából 230-235 kilós TRK 502 X úgysem lesz igazi terephasználatra befogva. Arra meg, hogy néha egy murvás szakaszt abszolváljon az A2-es jogsival rendelkező “kalandor” gazdája, pont elég amit tud…
Az álló helyzetben megfigyelt anomáliám – amit okozhatott félselejtes testalkatom is – a fontosabb ülő motorozás alkalmával szikrányit sem jelentkezett. Sőt, ez megint egy olyan terület, ahol a TRK világszínvonalút villant. A fura lábtartó-pozíció itt előnyére válik: rendkívül nyitott a térdszög, kellően magas és jó távolságra van a kormány, teljesen egyenes a felsőtest. Akinek a 84 centis ülésről stabil lesz a talajfogása, annak tuti nagyon kényelmes lesz a nyeregben töltött idő.
Két vicces alkatrészt találunk a fedélzeten. Az egyik a már emlegetett középtámasz, avagy nagysztender. Ez csak az X változaton lelhető fel és akár tároláskor, akár láncápoláskor jól jöhet. Már ha fel tudjuk tenni rá a motort. Az utaslábtartó konzolja ugyanis éppen rálóg a lenyomandó nyúlványra. Így aztán nekem csak némi trükkel sikerült feltenni rá a TRK-t. Előbb bal lábbal a normál talpnál lenyomtam a földre, majd jobbal onnan már könnyedén kiemeltem a motort. Azaz jó a konstrukció, csak ezt az apróságot baltázták el.
A bukócső ugyanakkor nagy-nagy dicséretet érdemel. Ugyanaz, mint az alapkivitelen. Ott kicsit zavart, hogy mennyire fog akadályozni városi motorozáskor a testes túramotorral a kocsik közt furakodva. Persze nem jobban, mint egy BMW boxer erőforrásának kiálló köcsögjei – ráadásul ha elszámolsz valamit, még a lábad is megvédi. No meg a motort, ha az felborul! És ha az X változat mégis eljut terepre, gondolom fel is fog borulni. A csőtől pedig ilyenkor sem a blokk, sem semmilyen érzékeny alkatrész nem éri a talajt, azaz a sérülés veszélye sokkal kisebb.
Összességében a Benelli TRK 502 X nekem még jobban bejött, mint a tavaly megismert alapváltozat. Egyrészt jobban néz ki: ehhez a fizimiskához valahogy nekem sokkal inkább passzol a nagyobb első kerék és a két fűzött ráf. A futómű is alkalmasabbá vált a ratyi utakra – és nyilván egy fokkal jobban muzsikál laza talajon is. Főleg, ha alkalmas gumit akarunk rá szereltetni. Persze nem az lesz a fő vadászterülete – ahogy az autópályán Párizsig száguldás sem.
Tudomásul kell venni, hogy ez egy A2 jogosítvánnyal is vezethető, mindössze fél literes sorkettes blokkal szerelt testes és nem is túl könnyű motor. Amelyet menetteljesítményei teljesen elfogadhatóvá tesznek a forgalomban való viszonylag dinamikus részvételre. A dinamikát azonban itt nyilván nem egy Busa szintjén kell elképzelni – de az autók meghatározó részénél gyorsabb leszel vele. Élvezni fogod a szerpentineket is, és ha kell a szabályos sebesség környékén kellemesen elgurulhatsz autópályán is.
Az összes többi része, mint a fékrendszer vagy a kikapcsolható blokkolásgátló vagy akár a digitális műszeregység mindent tud, amit egy ilyen kategóriájú motortól elvárhatunk. Vannak részei, amelyekbe bele lehet kötni, azonban ár-érték aránya – annak ellenére, hogy az X némileg többet kóstál a “sima” TRK-nál – még mindig súrolja a verhetetlent. Vannak versenytársak, amelyek szintén nagyon jók, a költség és az érte járó élvezet és praktikum terén a Benelli kalandora alighanem erősen esélyes az aranyéremre.
Amennyiben azt vallod, hogy érdemes a világnak is nekiindulni egy ötszázassal – ami teljesen helytálló elgondolás -, nem árt a gyári állapotnál kicsit jobban felszerelni a Benelli TRK 502 X-et. Az EuroMotor, mint a KAPPA motorkerékpár-kiegészítők hivatalos magyarországi importőre a következő tartozékokat kínálja hozzá – részletesen itt találod a leírásukat. Íme néhány példa arra, mikkel tuningolhatod:
Az utolsó oldalon találod a TRK 502 X részletes, pontozásos értékelését valamint műszaki adattáblázatát is. Lapozz egy utolsót!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »