A szellőzést két, abszolút tradicionálisnak nevezhető helyen oldották meg. Az állon levő lefelé csúsztatva nyíló csatorna inkább a plexire fújja a levegőt, mint az arcunkba. Utóbbira inkább a plexi teljes zárása előtti utolsó állás használható: ha lecsukáskor nem pattintjuk be a középső reteszt, némi légáram érkezik pofázmányunkhoz – viszont egyáltalán nem huzatos módon. A tetőn levő egyetlen szellőző meglehetősen nagy beáramlási helyet nyit – és alaposan szét is teríti azt, ami ott bejut.
Sok olyan bukó volt már a fejemen – sőt, huzamosan motoroztam is ilyenekben -, ami csak egy viszonylag kis területre fújta a fent bejövő levegőt. Az N100-5 ezen a téren viszont jól teljesít: egészen hossza szétteríti az ájert – sőt, enyhébb mennyiség jut abból a perforált bélésen keresztül mindenhova. Apropó bélés: a kivehető és mosható belső burkolat nagyon szép és igényes anyagokból épül fel, kimondottan guszta belenézni. Hogy később is az marad-e, az már csak a mosások mennyiségén múlik…
A felső légbejutással ellentétben az alsó részen kimondottan fontos, hogy ne legyen hasonló a helyzet. Az állunk és nyakunk körüli részt annyira be kell zárni, amennyire csak lehet – ez az egyik záloga, hogy halk legyen a cuccos. Ennek érdekében az új túra Nolan egyrészt jó nagy bogárhálót kapott, másrészt dupla nyaki gallérjának alsó része egy gumis mechanizmussal szűkíthető. Ez utóbbi megint ötletes dolog, hiszen így minden nyakformához passzol – vagy ha nyúlik az anyag, akkor is utána tudsz állítani.
Az olasz cégcsoport közepes árfekvésű márkájánál a belső napszemüvegekkel mindig viszonylag elégedetlen voltam. Annyiban legalábbis, hogy nem záródtak elég mélyen. Végre ez a kritika is a múlté, ugyanis az N100-5 sötétítője négy külön állásban rögzíthető a lefelé tolás közben, a legalsó pedig nekem is elérte az orromat. Konkrétan csak rajta keresztül láttam a motor műszerfalát is.
A felsőbb állások közül pedig volt olyan, amely tényleg csak a súrlódó napsütést zárta ki, miközben alatta elláttam. Mindezt pedig tetézi az egész holmi azzal, hogy a zárt állapot megszüntetése mindig egy külön felnyitó gomb megnyomásával történik, azaz egy határozott mozdulattal azonnal a felső, teljesen nyitott – vagyis a héjba rejtett – állásába ugrik vissza a napszemcsi.
Hogy jön egy bukósisakhoz az elektronika? Meglepő, de akár több módon is. Egyrészt ma már elvárás a túrázók között, hogy vezeték nélküli kommunikáció legyen a bukósisakban. A Nolan csoport az N-Com rendszerrel ebben régóta élen jár. A gyári cuccok hatalmas előnye, hogy sehol nem látszanak a vezetékek, sőt a vezérlőegység sem áll annyira ki a sisak felületéből. A legújabb N-Com rendszerek elektronikája már a Sena háza tájáról érkezik, így a világszínvonal abszolút garantált.
Az N100-5 azonban még egy érdekességet tartogat. Igény esetén ugyanis olyan ledes lámpa kerülhet a hátuljára, amely teljesen integrálva van a héjba – azaz nem emelkedik ki zavaróan – és lassulás-érzékelője révén piros fényt villant fel, amikor megfelelően intenzív sebességcsökkenést érsz el. Azaz tökéletes harmadik féklámpaként funkcionál – a sisak pedig általában elég magasan van az egész motorhoz képest, vagyis jó lesz az észlelhetősége. Újabb lépés a biztonság felé!
Amiről nem esett még szó, az a sisak zajszintje. Saját F800GS-emen próbáltam ki, a rajta levő Kappa Airstream plexi felső része nélkül. Ez így egy gusztustalanul dübörgő turbulens szélzajt produkáló cucc. Ennek ellenére a Nolan teljesen becsukott plexivel egészen elviselhető volt. Biztosan van halkabb bukó, de szégyenkezni valója nem hiszem hogy lenne az olasz újdonságnak. Mivel persze minden motor és minden emberi küszöb más, elengedhetetlen, hogy a saját gépeden te magad is kipróbáld, mielőtt vásárlásra adod a fejed. Az Euromotorban azonban erre van lehetőség – hogy ne vegyél zsákbamacskát!
Az N100-5 számos színben kapható – a választékot és az aktuális árakat ide kattintva találod meg. A sisak számos ponton fejlődött elődjéhez képest és abszolút kiemelkedő színvonalú partner lehet a túramotorosok számára – ennek fényében pedig árcédulája nem is vészes. Vannak olcsóbb fejvédők szép számmal, de ennyi innovációt és ilyen kellemes minőséget egy csomagban kevés kínál. Érdemes személyesen is megismerni!
Támogatott tartalom.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »