Azt nem tudom, hogy nálatok is így volt-e. De amikor annak idején megjelentek az első hírek arról, hogy a BMW sornégyes sportmotort fog gyártani, akkor az én környezetemben egyértelmű volt a fogadtatás, ami így szólt: a suszter maradjon a kaptafánál. Majd a Hondánál, vagy ha engedékeny kedvében volt a beszélgetőpartnerem akkor esetleg még más japán gyártónál, na és talán a Ducatinál tudják, hogy mi fán terem a hasalós stílus – ez volt az ítélet. Azután persze megjelent az első S1000RR és a kétkedő hangok lassan visszaszorultak.
Nem csoda, hiszen igazán lenyűgöző egy gép. Vasárnap volt szerencsém látni, ahogy Talma küldi vele az Euroringen a nyílt napon. Az a zabolázatlan bestia úgy emelgette az elejét a célegyenesben, mint a pokol kitörni készülő lova. Egészen egyszerűen impresszív volt, pedig ott aztán komoly gépek társaságában volt.
A 2019-es S1000RR-t egy spanyolországi pihenőhelyen fotózta le egy BMW kereskedő, aki ezt nem átallott Instagramon is közzé tenni. Az új motorok természetesen még egyszerű fekete színben, emblémák nélkül jelentek meg, de mégiscsak többet mutatnak így, mint a korábban napvilágot látott CAD renderek.
Az aerodinamikai elemek a gonosz fekete fekete fényezésnek és a nem túl jó minőségű fotóknak köszönhetően ettől még nem könnyű kivenni. De azért új érdekességet is ki lehet szúrni. Ilyen a visszapillantó tükörbe integrált helyzetjelzők, ami esetleg megkönnyítheti a pályanapokra járó motorosok dolgát amikor el kell azt távolítani.
A 2019-es BMW S1000RR lelke természetesen a motorblokkban rejtőzik. Az eddigi hírek – és szóbeszédek – alapján visszafelé forgó főtengelyt és talán változó szelepvezérlésre számíthatunk. A megszokottal ellentétes irányba forgó főtengelyről Genesio Bevilacqua – az Althea Racing csapatfőnöke – azt nyilatkozta egy interjúban, hogy a nem csak a forgóalkatrészek felegyenesítő hatását csökkenti, de könnyebb lesz a motor orrát is a földön tartani intenzív kigyorsításokkor. A betonbiztos részleteket novemberben várjuk az EICMA idején.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Megan Griffiths enduro motorversenyző nem egy égimeszelő, az ő tippjei talán segítenek az alacsony motorosoknak.
Elolvasom »Igazán különleges formáival próbál hatni az agyunkra az amerikai Tarform Motorcycles elektromos motorkerékpárja.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »