Még rendesen össze sem koszolódtak a 2016-os KTM 1290 Super Duke GT motorok. Sok piacon még kvázi újdonságnak számítanak, és sokaknál még be sem érett a gondolat, hogy távolsági csatacirkálót a narancssárga gyártól is érdemes lehet venni. Aztán tessék, máris itt van a modellfrissítés, bár ennek nem kevés köze van ahhoz, hogy 2020-ban életbe lépnek az Euro5 emissziós előírások. Az osztrák pedig mint tudjuk rendszerető ember: akárcsak Taki bácsi a Szomszédokból. Így aztán előre felkészültek a következőkre. De szerencsére nem csak a motorblokkot hagyták érintetlenül.
A 2019-es KTM 1290 Super Duke GT számos újítást kapott. Először is a 75 fokos hengerszögű, 1’301 köbcentiméteres 175 lóerős hajtóművet faragták át. Ezúttal nem járt teljesítménynövekedés az új szériához, hiszen az igazi kötéltánc az volt, hogy az Euro5 normáknak megfeleltethető motorblokk ne veszítsen az erejéből, amit a szívóoldali áttervezésnek, az új titániumszelepeknek és persze javarészt az ECU térkép módosításának köszönhetően értek el.
Elektronikai oldalról több fejlesztést is eszközöltek az aszfaltos túrapáncéloson. A Tour, a Sport és a Rain üzemmód mellé kapott egy Track opciót is. A kipörgésgátló a dőlésszögérzékelő függvényében működik és színes-szagos TFT kijelző jár a friss GT-hez, amit persze a telefonos KTM My Ride applikációval össze lehet hangolni.
A WP félaktív futómű a Comfort, a Street és a Sport beállításokat ismeri. Azonban az előfeszítés tovább finomítható annak függvényében, hogy a rider egyedül van-e a motoron vagy egyedül és csomagokkal, utassal illetve utassal és csomagokkal. Ráadásul mindezt gombnyomásra. A sportos érzethez pedig további adalék a mindkét irányba működő gyorsváltó.
Cimkék:
A büntetés nem adja vissza azok életét, akik elhunytak vagy megnyomorodtak egy balesetben. Ez a négy év felfüggesztve azonban elgondolkodtató.
Elolvasom »A huszadik század elejétől kezdve szaggatják a sót a Bonneville-tó kiszáradt medrében a motorosok, de a baj forrása nem ez.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »