A japán gyártók sorai között úgy tűnik, hogy megoszlanak a vélemények arról, hogy mikor süssék el a nagyágyúkat. A Suzuki elég komolyat villantott a Katanával és a Kawasaki is kivitte a fejlesztett H2-t és az új 125-ös kisgépeit az Intermotra.
A Honda azonban annyira nem mutatott semmit Kölnben, hogy nyilvánvalóan az EICMA-ra hagyják meg az összes töltényt. Úgy látszik, hogy a Yamaha is ez utóbbi stratégiát választotta, hiszen éppencsak meglibbentette a takarót, de tudjuk – és őszintén reméljük -, hogy a szörnyeteg még odabent van.
Sőt, igazán még azt sem mondhatjuk, hogy valami eget rengető bejelentéssel igázták volna le az agyunkat. Az MT széria esetében egészen konkrétan csupán egy új színösszeállítással számolhatunk, ami viszont minden modellnél megjelenik a 125-ös kisgéptől a nagyvad MT-10-ig bezárólag, leszámítva az SP kiviteleket.
Az Ice Fluo névre keresztelt fényezés egészen jellegzetes színfoltot fog jelenteni. Az idomok jégszürkében fognak pompázni, ami egészen komoly kontrasztot alkot a vörös felnikkel. A blokk, a váz, a villák és a lámpatest pedig fekete lesz. A szériához csak közvetetten kapcsolódik, hogy megragadták az alkalmat és bejelentett egy új, az MT-hez köthető ruhakollekciót, amiben lesz motoros felszerelés és utcai viselet is.
A Yamaha 700-as erőforrása köré érkező Ténéré 700 egy olyan ötlet, aminek a megvalósulását sokan várják. Azonban a Yamaha ráérzett arra, hogy miközben a világon mindenki túraenduróra vágyik, addig az aszfaltos túra szegmens viszonylag üresen tátong.
Így aztán a Tracer 900GT mintájára megcsinálják a Tracer 700GT-t. Ez a kivitel nagyobb szélvédővel, kényelmesebb üléssel és színre fújt, 20 literes dobozokkal és az MT-hez képest megnövelt kapacitású, 17 literes benzintankkal érkezik.
A következő év márciusától a Yamaha retró szériájához, az XSR 700 és 900-hoz is dukál egy új színkombináció. A szívszorítóan dögös fényezéshez az inspirációt az 1970-es évek GP győztes Yamaháiból merítették.
A színséma ezüstszürke tankot takar az oldalán egy vörös, vízszintes csíkkal, belül fehér “Yamaha” felirattal, kívül pedig fekete keretezéssel. Az oldschool hangulathoz pedig vörös cérnával varrt fekete bőrülés dukál.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »