Október 1-jén hivatalosan is beindul a nemzetközi motorleleplező szezon. Persze nincs már ennek olyan varázsa, mint lehetett akár huszonegynehány éve, amikor az internet még nem lőtte le az összes poént előre. Ma már nem engedhetik meg maguknak a motorgyártó vállalatok, hogy mindent a kiállításokon mutassanak be, esetleg megkockáztatva azt, hogy elveszik az újdonságuk a rengetegben.
A Harley-Davidson már augusztus végén elsütött pár komoly töltényt, a BMW is megmutatta az új 1’250 köbcentis blokkjával szerelt GS és RT modelljeit. A Yamaha sem tétlenkedik. A Ténéré 700 teaser videója sok szívet megdobbantott, most pedig bemutatkozik a 2019-es WR450F, ami a kemény tereplovasságot képviseli. Persze epikus videó most is van.
A WR450F erőforrása nem akárhonnan érkezik. Az alapja a Yamaha legsúlyosabb motocross gépére, az MXGP győztes YZ450F-re épül, azaz annak egy nagyon elpolgáriasított változata. A 450 köbcentiméteres, 4 szelepes erőforrás könnyű, erős és alacsony tömegközéppontot ígér.
A tengelykapcsoló olyan hőálló lamellákat kap, amelyek az új kialakításuk miatt az eddigieknél tartósabb és könnyebb kuplungszerkezetet eredményez. Az 5 fokozatú váltót pedig a Yamaha mérnökei úgy tervezték meg, hogy azzal egyszerű legyen az élet alacsony és nagy off-road sebességnél is.
Az alumínium váz szintén a versenysportból érkezik. Az YZ450F alapján készült váz az elődöknél könnyebb és kompaktabb kialakítást eredményez. A Yamaha szerint ennek köszönhetően a motor kezelhetősége a 250-es vasakhoz közelít, csak éppen egy kőkemény erőforrással a közepén.
A motorblokkot ráadásul áthangolni is könnyű. A motor könnyedén, a kijelzőről irányítva WiFi kapcsolaton keresztül a felhasználó mobiltelefonjához köthető. Ennek – és a Yamaha Tuner appnak – köszönhetően finomhangolhatóak a motor beállításai. Igaz, ennek eléréséhez meg kell venni az opcionális race kit felszereltséget is. Azonban akárhogy is állítjuk, a WR450F nem teljesíti az euro4 előírásait így rendszámoztatni nem tudjuk.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »