Az ezer köbcentis ligában már illendő fokozottan odafigyelni arra, hogy mi tartja úton a motort. Ismét csak megállapításra nyert, hogy a Honda mérnökei közül valami futóműves embert emelhettek be a főkonstuktőri pozícióba, az ehhez a modellhez választott Showa felfüggesztés hihetetlenül precízen és sportosan tette a dolgát, miközben a gyengébb minőségű burkolat sem hozta ki a sodrából.
Az fordított első villák szeparálva látják el a feladatot. Az egyik oldalon az előfeszítést, a másikon a nyomó- és húzófokozati csillapítást állíthatjuk külön-külön. Hátul a központi rugóstag az előfeszítés mellett szintén állítható csillapítással rendelkezik. Az átvételkori beállításokhoz csak annyiban nyúltam hozzá, hogy a súlyomhoz igazítva eggyel feszesebbre állítottam a hátsó előfeszítést a körmös kulccsal. Onnantól minden patika volt.
Amikor a gyorsulást kényszerűségből lassulásra kívánjuk cserélni, abban a végtelenül precízen és jól adagolható fékek segítenek minket. Elöl háromdugatyús, radiális nyergek szorítják a fékpofákat a 310 milliméteres dupla tárcsákra. A hátsó traktusban a féloldali lengővilla miatt a 265 milliméteres szimpla tárcsa pont a motor középvonalában helyezkedik el.
Hatásfokára a legnyavalygósabbak részéről sem lehet panasz, az ABS működése is kulturált – nem teszi fel álladóan a kezét, hogy jelezze a jelenlétét. Kellemes figyelmesség, hogy erőteljes lassulásnál felkapcsolnak az elakadásjelzők, ezzel felhívva a figyelmet a mögöttünk érkezőknek, hogy nehogy a kelleténél jobban utolérjenek. Mert utolérni kábé csak ilyenkor lesz esélyük.
A Neo Sports Café-t nevéhez méltóan nagy futásteljesítményű túragumik helyett inkább lágyabb, gyorsabban kopó, sportos gumikkal szerelték. A Bridgestone Hypersport S21-es abroncsok szélessége elöl 120, hátul 190 milliméter. A széles hátsó inkább csak az optikai megjelenésnek kedvez, egy 180-as gumival talán picit jobb lett volna az irányíthatóság.
Szinte csak száraz úton teszteltünk, ott még a hűvös reggel ellenére is jól kapaszkodott az aszfaltba. Néhány vizesebb folton áthaladva viszont éreztette, hogy ez nem az ő közege, inkább kellemes, ideális környezeti viszonyok között – vagyis úgynevezett motoros időben – érzi jól magát.
A jól kinéző retrós motorokkal – mint például a Benelli Leoncino – általában az szokott a baj lenni, hogy az ülése kényelmetlen. Nos, a Neo Sports Café esetében ezzel sem vádolhatjuk meg a gyárat. A tömés kellően feszes, de nem kemény, pont elég széles volt az ülőgumóm alatt és elég keskeny a tanknál, hogy a lábam kényelmesen leérjen az átlagosnál magasabb, 830 milliméteres magasságból. Hiába a csúszásgátlós a huzat, előre-hátra is lehet helyezkedni is rajta, de ha éppen ahhoz támad kedvünk, hogy kiüljünk, abban is maximálisan partner.
A lábtartó magasan van, a térdszög sportosan hegyes, de pont azon a határon mozog, hogy még nekem sem okozott kellemetlenséget, pedig ez leggyengébb pontom, ami elsőként elfárad. A se nem széles, se nem keskeny kormánnyal együtt sikerült egy hihetetlen kényelmes üléspozíciót kialakítani. Azt tapasztaltam, hogy a CB1000R-en még óra szerint 140-nél sem érzem zavarónak a szembeszelet, ellenben azzal, hogy a saját, szintén naked CBF500-asomon itt már olyan szinten feszeget a szél, hogy két óra alatt jobban elfáradok, mintha százzal megyek reggeltől estig.
A CB1000R vitán felül egy kiváló, precíz, gyönyörű, Cafe Racer-es stílusban fogant sportmotor. A pakolhatóság korlátaival együtt leginkább rövid (és tempós) túrákra is alkalmas, de akkor fog az ember szája igazán vigyorra húzódni, ha túllépi vele mondjuk az osztrák határt, vagy kilátogat egy pályanapra. Ez a teljesítmény, akármilyen precízen is adagolható, nem való mindenkinek.
Komoly önuralmat igényel, hogy a fizetésünk egy jelentős részét ne gyorshajtásra fizessük be, valamint azt se felejtsük el, hogy ennyi pénzért már két kisebb, de jól használható motort is lehet kapni. Ezért az igazi kérdés számomra az, hogy a nyilvánvaló űrt a 300-as és az 1000-es között mikor tömi be a Honda egy CB650F-ből átfaragott CB650R-rel? Mert az igazi nagy durranás a piacon mégiscsak az lenne.
A harmadik oldalon találod a pontozásos és szöveges értékelést, valamint a részletes műszaki adatokat. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »